2016. november 12., szombat

Brokkolis csirke barna rizzsel

Ez az étel a szénhidrát csökkentett diéta jegyében készült, pontosabban a megengedett hozzávalók felhasználásával. Mivel van itthon "bűnbeesős" leves is, és egyéb más is, így most ezt nem számoltam ki, hogy mondjuk ebédre pont 50 g ch-t tartalmazzon egy adag. De le fogom írni a hozzávalóknál, hogy az hány g ch-t tartalmaz.
Nehéz a diéta szerint étkezni. Vagy inkább lusta vagyok és nem szeretem az ilyen szabályokat? Azt nagyjából be is tartom, hogy mit szabad enni. Igyekszem kerülni a cukrot, fehér lisztet, fehér rizst. De azért vannak elcsúszások. A legnehezebb, hogy én kiszámoljam, sőt kitaláljam, hogy mit egyek, ráadásul napjában 5-6 alkalommal. Töredelmesen bevallom, hogy ez még nem megy. :(
A legfőbb igazság pedig az, hogy csak januárban jutok el endokrinológushoz, és inkább az ő tanácsát várom, hogy nekem tényleg szükség van-e erre a szigorú életmódváltásra, vagy elég, ha csak az alapanyagokat cserélem le.
Bár szeretettel nyitottam meg a Mentes Boldogság blogom, de még mindig ez áll közelebb a szívemhez... Így itt osztom meg ezt a receptet. És nem is szeretnék senkit félrevezetni, aki esetleg arra az oldalra tévedne. Ott csakis pontosan kiszámolt ételek szerepeljenek. Ezt szeretném. :)

Elkészítése

A csirkemellet felkockázzuk és olíva olajon fehéredésig pirítjuk. Hozzáadjuk a rózsáira szedett brokkolit, sózzuk, borsozzuk, csirkefűszerrel és vegetával ízesítjük. (Ez olyan házi jellegű vegeta, szóval remélhetőleg, nincs benne semmi káros anyag.) Öntünk alá kis vizet, majd fedő alatt puhára pároljuk, végül hagyjuk elpárologni a vizet.
Az előzőleg beáztatott rizst olíva olajon átforgatjuk és kb. 2x-es vízben megfőzzük. Sóval, vegetával ízesítjük közben.

Hozzávalók:
1 csirkemell (265 g és nem számolós)
225 g brokkoli (4,5 g ch)
100 g barna rizs (74,3 g ch)
3+2 ek. olíva olaj
só, bors, vegeta, csirkefűszer
2 dl víz a csirkéhez
+ víz rizshez



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése