2011. július 18., hétfő

Zöldséges lepcsánk(a)

Én csak lepcsánknak hívom. A nélkül. Senkitől nem hallottam még, hogy így hívta volna. De én mindig így hallottam Anyától és Mamától is. Nagyon sok neve van ennek az ételnek. Utána néztem a neten, hogy milyen rokonértelmű szavak vannak a lepcsánkára.

A következőket találtam:
macok, lapcsánka, lepcsánka, recsege, lapótya, matutka, tócsni, toksa, cicege, tócsi, gánica, matutka, krumliprósza, görhöny, lapotyka, rösztike, harula, röstiburgonya, lepkepotyi, berét, bodag, cicedli, pacsni, dödölle.

Mivel volt itthon cukkini és répa is, úgy gondoltam, most egy kicsit gazdagabbra csinálom a lepcsánkát. 

Így készült

Anya lereszelte a krumplit, a répát és a cukkinit, valamint zúzott fokhagymát is tett bele. Majd 5 kanál liszttel, 2 egész tojással összekevertem, közben sóval, borssal és kevés delikáttal ízesítettem. Közben eresztett egy kevés levet, könnyebb volt keverni. Olajozott tepsiben eloszlattam a tésztát és betettem sülni a sütőbe.
Serpenyőben, olajban is megsüthetjük. Ilyenkor egy evőkanálnyi tésztát beleteszek a serpenyőbe és szépen ellapogatom, mindkét oldalát megsütöm.

Hozzávalók:

5 nagyobb krumpli
1 cukkini
1 répa
3 g. zúzott fokhagyma
2 egész tojás
5 ek. liszt
só, bors, delikát 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése