2012. február 23., csütörtök

Mustáros-lecsós hús

Ma mustárimádó vendégünk volt. :) Ezért mustáros-lecsós csirkét készítettem. :) Ez a recept nem az én találmányom. Kaptam. Remélem, aki leírta nekem, majd látja, hogy elkészítettem. Köszönöm a receptet ezúton is. Én egy kicsit változtattam az elkészítésen, de ez a lényegen nem változtat. Finom lett, de valahogy mégsem olyan, mint ahogy Náluk ettem. Ennek az oka lehet, nem is az elkészítésben keresendő... De ez már nem gasztro téma. :) Aki szereti a mustárt, a lecsót, az bátran készítse el, mert tényleg ízletes, finom. :) Az eredeti karajból van, én csirkemellből készítettem, mert az volt itthon. De kipróbálom majd karajból is, vagy szerintem pulykamellből is lehet készíteni.

Elkészítése

A csirkemellet vékonyan felszeleteljük. (Ki is klopfolhatjuk, de én csirkét általában nem szoktam.) Befűszerezzük. (Sót, borsot, zöldfűszeres szárnyas fűszert használtam.) 2-3 evőkanálnyi olajjal meglocsoljuk, összekeverjük és 1-2 óráig állni hagyjuk. 
A csirkemellek felét tepsibe/edénybe helyezzük és tetejüket megkenjük mustárral. Üveges lecsóból rátesszük a paprikának kb. felét. Majd a csirkemell másik felének is egyik oldalát bekenjük mustárral és a mustáros oldalukkal lefele rátesszük a húsra/paprikára. 
180 fokos sütőben alufóliával lefedve kb. 40 percig sütjük. Majd kivesszük a sütőből és a maradék paprikát beletesszük tejfölös-tejszínes (tejfölt nem muszáj használni, csak a "szokás hatalma"... :)) keverékbe és a hús tetejére öntjük. Alufólia nélkül további 20 percig még sütjük.
Rizzsel tálaltam.

Hozzávalók:
2 kisebb csirkemellfilé
só, bors, szárnyas fűszer
2-3 ek. olaj
1 üveg lecsó (szerintem lehet házi "befőtt" is, vagy akár frissen elkészített)
mustár
2 dl tejszín
2 ek. tejföl (elhagyható)




(Legközelebb, ha ilyet készítek, szerintem egy kicsivel többet használok a lecsó paradicsomlevéből, és nem csak annyit, ami "véletlenül" került bele. Szűrőkanállal vettem ki a paprikákat belőle.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése