2019. március 14., csütörtök

Brokkolipüré vegán fasírttal

Az alábbi étel tökéletesen beilleszthető most a böjti időszakban, ha valaki nem eszik húst, vagy csökkentette a húsfogyasztás mennyiségét. De egyébként bármikor, ha egészséges falatokra vágyunk. 
Én most egyszerű, gyorsan elkészíthető, mégis tápláló, húsmentes finomságra vágytam. Felmértem, hogy mi is lapul a hűtőben, spájzban, fagyasztóban és az ott találhatókból főztem. Ha akciósan lehet venni brokkolit, akkor általában nem egyet veszünk, hanem többet, hogy előfőzve lefagyasszuk. Így ebbe az ételbe is korábban lefagyasztott brokkolit tettem.

Elkészítése

A felkockázott krumplit, répát feltesszük főni annyi vízben, ami éppen ellepi. Ha felforr, sóval, borssal, sómentes delikáttal ízesítjük. Amikor kezd puhulni, hozzáadjuk a brokkolit (Aki friss brokkolit használ, egyszerre is fel tehet főni minden zöldséget.) Öntünk még hozzá kevés vizet. Mire kiolvad a brokkoli, és újra felfő a víz, meg is puhul minden zöldség. A végén botmixerrel pürésítjük az egészet.
A fasírthoz én most Szafi Free vegán proteines fasírt alapport használtam. A csomagolás hátoldalán található recepttel dolgoztam, annyi eltéréssel, hogy a répának kb. felét cukkinivel helyettesítettem és petrezselyem helyett 2 nagyobb csipet sómentes delikátot tettem bele. 

Hozzávalók a brokkolipüréhez:
1 nagyobb krumpli
1 kisebb répa (kb. 6 dkg)
240 g brokkoli (ez a fagyasztott súlya)
ízlés szerint só, bors, sómentes delikát
kb. 3-4 dl víz

Hozzávalók a fasírthoz (nálam):
100 g Szafi Free vegán proteines fasírt alappor
1 g fokhagymapor
30 g reszelt sárgarépa
35 g reszelt cukkini
2 nagyobb csipet sómentes delikát
10 g frissen facsart citromlé
80 g víz
kókuszolaj a sütéshez








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése