2012. április 28., szombat

Körözött

Amikor beírtam a gugliba, hogy körözött, még körözött gyilkos tartalmú cikkeket is dobott ki. :) Én nem rájuk voltam kíváncsi, hanem a körözött krémre. :) 
Ez is abba a kategóriába tartozik, amit otthon is el lehet készíteni, és elmondhatjuk rá, hogy jobb a házi, mint a bolti. Kb. 250 ft-ért vettünk egy 25 dkg-os túrót, ami a krém alapját adja. Bár hasonló áron már lehet venni boltban is körözöttet, de a házi körözöttben legalább tudjuk, mi van. Bevallom, hogy most hagyma nincs. :) Anya kérdezte, amikor vacsoráztunk, hogy tettem-e bele. Több receptet is megnéztem, és végül a hagyma kimaradt. De nekem így is ízlik. Ettem mellé újhagymát, ami Mamáméknál termett. :)
Ezentúl túrót veszek, ha körözöttet szeretnék enni.

Elkészítése

A túrót kicsit szétnyomkodjuk, megszórjuk a fűszerekkel, összekeverjük. Beletesszük a tejfölt és a margarint, majd azokkal is alaposan összekeverjük.
(Egyszerre is össze lehet keverni. Csak most úgy írtam, ahogy én csináltam.)

Hozzávalók:
250 g tehéntúró
1 kk. piros arany
1 kk. mustár
1 púpozott kk. piros fűszerpaprika
1 nagy csipet só
2 ek. tejföl
1 kk. kömény
1/2 kk. bors
2-3 dkg margarin


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése