2012. december 28., péntek

Mama-féle sajtos rúd és egy megsárgult recept

vagyis sajtos fenyőfa, szív és lóhere.
Munkahelyi névnapozásra készült ez a sós sütemény. Még nem az enyémre. Azon még gondolkodom. :) 
Valamelyik nap elkezdtem kutatni Mamánál. Na, nem a karácsonyi ajándék után nyomoztam, hanem receptek után... És nagy kincsekre találtam. :) Egy részével már találkoztam, de 2 könyv még csak most került elő. Nagyszerű receptek vannak benne. Azok a megsárgult lapok külön bejegyzést érdemelnek...
A sajtos rúd receptjét is egy sárga lapon találtam. Tök jó. :) Imádom az ilyen régi lapokat, recepteket.

Elkészítése

A lisztben elkeverjük a sót és borsot. Elmorzsoljuk benne a margarint, összekeverjük a reszelt sajttal. Majd belemorzsoljuk az élesztőt; és a tojássárgával, illetve tejföllel összekeverjük és jól gyúrható tésztát készítünk. (A tejföl annyi legyen, hogy jól össze tudjuk gyúrni a tésztát. Nálam egy nagy pohárnak jó 3/4 része került bele.)
1 órát pihentetjük, és lisztezett felületen 1 cm-esre nyújtjuk. Kiszaggatjuk, vagy rudakat vágunk. Margarinnal kikent tepsibe helyezzük. Felvert tojással megkenjük a tetejét, és reszelt sajtot teszünk a tetejére. 
200 °C-os előmelegített sütőben 20-30 percig sütjük.
Dupla adag készült, de Mama változatát írom. És jöjjön egy kép az ő receptjéről is. :)
Hozzávalók:
30 dkg liszt + a nyújtáshoz
15 dkg margarin + a tepsihez
1 tojássárgája
2 dkg élesztő
10 dkg reszelt sajt + a tetejére
tejföl
só, bors (Nálam 2 kk. só, 1 kk. bors)
tojás a kenéshez




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése