2012. december 28., péntek

Savanyú káposztás bableves

Kb. nyár óta ilyen levesről álmodozom... Ki az, aki nyáron bablevest eszik és nem hűsítő gyümölcslevest? :) Az "illendőség" azt diktálta, hogy ne főzzek nyáron melengető bablevest. Főleg, hogy csak én ettem volna belőle... Jó szokásomhoz híven (értsd: elszámolom a mennyiséget) biztos, akkora adaggal készítettem volna, hogy még a 6. szomszédnak is jutott volna.
De! Vendéget várunk. Tél van. Lehet, ilyen levest készíteni. :)
Hasonló már van a blogon: ITT. De a mostani egy Kiskegyedes recept alapján készült. 
A biztonság kedvéért én ettem egy tányérral. Mmmm... Fincsi! :)

Elkészítése

Az apróra vágott vöröshagymát olajon megfonnyasztom, majd a félkarikára vágott kolbászt ráteszem, és 2-3 percig pirítom, majd köménymaggal megszórom. Vízzel felöntöm, beleteszem a babot és az átmosott, feldarabolt savanyú káposztát. Amikor felforr sóval, borssal, babérlevéllel, delikáttal ízesítem.
Ha minden megpuhult, rántást teszek rá és még 5-10 percig forralom.

Hozzávalók:
1 vöröshagyma
2-3 ek. olaj
10-15 dkg füstölt, száraz kolbász (Hogy stílusos legyek, békési. :))
1 kk. köménymag
2 kis babérlevél
só, bors, delikát
1,5 l víz
10-15 dkg savanyú, apró káposzta
1 doboz konzervbab
rántás


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése