2019. február 20., szerda

Banános-kókuszos keksz

A keksz nevében majdnem benne van minden összetevő. De azért mégsem. :) 
A történet ott kezdődött, hogy volt a hűtőben egy konzerv kókusztejem. Már elég régóta tettem ide-oda, egyik polcról a másikra, gondolkodva azon, hogy mi is legyen vele. Múltkor felbontottam és egy kevéske zöldséglevesbe került bele. De mivel nem kevés van benne, így elég ötletgazdagnak kell lenni, ha szeretném felhasználni. Szóval amolyan kókusztej mentőakció címszó alatt született ez a keksz is.
Először nem is keksz akart lenni, de aztán mégis...

Elkészítése

2 érett banánt összetörtem, majd hozzáadtam kb. 4 evőkanálnyit ebből a sűrű kókusztejből... Ekkor kezdtem el gondolkodni, hogy hát ebből keksz is lehetne. Így a feléhez adtam csicseriborsólisztet, apró szemű zabpelyhet, sütőport, pici sót és egy részéhez kakaót (4 világos keksz után tettem a masszához kakaóport). Kaptam egy sűrűbb, de nem folyós, és nem is kézzel gyúrható masszát. Sütőpapírral bélelt tepsire evőkanálnyi mennyiséget raktam, kicsit lelapítottam és 175 fokos előmelegített sütőben 25 percig sütöttem.
Sajnos most nem volt szilikonos sütőpapírom, így csak miután kihűlt, tudtam levenni a kekszeket róla, anélkül, hogy odaragadna.
Lehet, hogy nem is kekszek ezek, hanem inkább sütikék, mert pihe-puhák.
A kókuszos banán másik felét bekanalaztam. :)

Hozzávalók a kekszhez:
1 érett banán (nagyobb)
2 ek. kókusztej
1 tk. sütőpor
pici csipet só
35 g apró szemű zabpehely
35 g csicseriborsóliszt
1/2 tk. kakaópor



Ilyen kókusztejet használtam

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése