2019. február 13., szerda

Padlizsángolyók paradicsomos spagettivel

Valamelyik nap lelki szemeim előtt megjelent egy adag paradicsomtól pirosló spagetti, valamilyen golyóval a tetején. Úgy gondoltam, hogy akkor a képzeletet átültetem a valóságba és megszületett ez a húsmentes, vegán fogás. :) 
Nem túl nagy adagot készítettem, de nekem 3 adagot így is kitesz.

Elkészítése

A padlizsánt, gombát, hagymákat felkockáztam, feldaraboltam és fűszerekkel megszórtam. Késes aprítóba téve, felaprítottam. Majd tettem még hozzá Szafi Free vegán proteines fasírt alapport, és még egy kicsit összezúztam. Majd egy tálba tettem és apró szemű zabpelyhet tettem hozzá, és összekevertem. Kissé lágyabb masszát kaptam, de jól golyózható volt. Összegömbölyítettem és kevés kókuszolajon körbepirítottam a golyókat. Majd papírra kiszedtem őket. A maradék kókuszolajhoz még adtam egy picit, és megdinszteltem rajta a vörös hagymát és fokhagymát. Rádobtam a felkockázott paradicsomot, majd fűszereztem. A kifőtt spagetti főzőlevéből öntöttem alá, valamint tettem még bele egy kis paradicsompürét és házi paradicsomlevet is öntöttem hozzá. Fűszereztem, és beletettem a padlizsángolyókat. Kb. 10-15 percig főztem, míg jól elkezdett rotyogni a paradicsomos alap. Főzés közben kicsit forgattam a golyókat a paradicsomos lében.
Majd újból kivettem a padlizsángolyókat és a paradicsomos alapba beleforgattam a kifőtt spagettit, 1-2 perc alatt összefőztem az egészet.
A paradicsomos spagettit padlizsángolyókkal a tetején tálaltam, valamint megszórtam bazsalikommal és sörélesztő pehellyel.

Hozzávalók a padlizsángolyóhoz:
100 g hámozott padlizsán
fél csiperke gomba (25 g)
1 kis darabka vörös hagyma (15 g)
2 gerezd fokhagyma
2 ek. Szafi Free vegán proteines fasírt alappor
4-5 ek. apró szemű zabpehely
só, bors, bazsalikom, oregánó (ízlés szerint)
+ kevés kókuszolaj a sütéshez

Hozzávalók a paradicsomos alaphoz:
35 g vörös hagyma
2 gerezd fokhagyma
2 db paradicsom
1,5-2 dl tészta főzőlé
3 dl házi paradicsomlé
1 kicsi doboz paradicsompüré
só, bors, bazsalikom, oregánó (ízlés szerint)
+ pici kókuszolaj pótolván a golyók sütéséből megmaradtat

kb. 140 g durum spagetti

+ tetejére bazsalikom, sörélesztő pehely










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése