2011. november 3., csütörtök

Fűszeres bőrös malac

Elkészítése

A húst két fele vágjuk, hogy vékonyabb legyen és hamarabb/jobban megsüljön. Mindkét oldalát különböző fűszerekkel befűszerezzük, ízlés szerint. Én a következőket használtam: só, bors, grill fűszer, majoránna, rozmaring, gyömbér. Megszurkáljuk a húst és fokhagyma gerezdekkel (Ha kicsi, akkor lehet egészben. Ha nagy, akkor feldarabolva.) megtűzdeljük. (Nekem kipotyogott a hagyma, ezért végül a tetejére raktam. :)) Majd olajjal megöntözzük úgy, hogy mindkét oldalára jusson. Hűtőbe berakjuk néhány órára. Én vacsorára készítettem, így reggeltől estig pácolódott.
A tepsi aljára öntünk egy kevés vizet és beletesszük a húst. Alufóliával lefedve süssük 1 órán át 180-190 °C-ra előmelegített tepsiben. Fél óra elteltével megfordíthatjuk a húst. Leöntünk a vízből/zsírból egy keveset. 1 óra után alufólia nélkül sütjük 15-20 percig.
Krumplipürével és salátával kínáltam. Másnap házi savanyúsággal ettük. :)

Hozzávalók:
60-70 dkg bőrös malac
fűszerek: só, bors, grill fűszer, majoránna, rozmaring, gyömbér
olaj
3 nagy gerezd fokhagyma



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése