2015. december 29., kedd

Sajtos, tejszínes hagymakrémleves

Néhány hete a Hűse Vendéglőben, Debrecenben ettem nagyon finom francia hagymalevest. Bár gyanítom, hogy ilyen helyeken, azért porból is készülhet, azért van olyan isteni (mű)íze. :) Úgy gondoltam, hogy itthon elkészítem én is a saját verziómat. 

Elkészítése

A pórét felkarikázom és kevés olajon megdinsztelem. Felöntöm vízzel és beleteszem a felkockázott krumplit, zellert. Ha felforr, sóval, borssal, delikáttal ízesítem. Amikor a zöldségek megpuhulnak, tömlős sajtot teszek bele. Ha elolvadt, akkor botmixerrel pürésítem.
Majd tejszínnel és barna rizsliszttel besűrítem és az egészet készre forralom.
Pirított kenyérkockával és reszelt sajttal tálalom.

Hozzávalók:
1 nagy póréhagyma
2 ek. olíva olaj
1 kis darabka zeller
2 kisebb krumpli
só, bors, delikát (ízlés szerint)
5 dkg natúr tömlőssajt
2 dl tejszín
2 ek. barna rizsliszt
pirítós
sajt

Ez az én levesem.

Ez pedig a vendéglős leves.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése