2016. január 3., vasárnap

Gyömbéres keksz

Ma kekszet is sütöttem. :) Nincs is párja a házi keksznek. A receptet egy volt munkatársamtól kaptam. Ezúton is köszönöm. :) Ő nem tudom, hol találta. A leírás alapján az eredeti Nigella receptje, de már Stahl Judit is megsütötte.
Úgy írom a receptet, ahogy nekem is megvan.

Elkészítése

A sütőt előmelegítjük 200 fokra. A vajat elmorzsoljuk a sütőporral elkevert liszttel. Reszelünk bele gyömbért, majd a többi hozzávalóval kidolgozzuk a tésztát.
2-3 cm átmérőjű gombócokat formázunk, melyeket barnacukorba forgatunk.
Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük a golyókat, egymástól távol, mert nőnek. Egy villával lenyomjuk a tetejüket.
Kb. 15 perc alatt készre sütjük őket.

Hozzávalók:
40 dkg finomliszt
20 dkg vaj
16 dkg cukor
10 ek. méz
1 zacskó sütőpor
reszelt gyömbér (kb. 5 cm volt nekünk)
2 kk. őrölt fahéj
1 tojássárgája

Nekünk nem volt itthon barnacukor, így abban nem forgattam meg. De anélkül is finom. A villával lenyomkodás nekem nem nagyon ment, mert "széttrancsíroztam" a tésztát. Így inkább a golyókat ellapítottam a kezemmel és úgy tettem a tepsibe. Kicsit kisebb golyók is lehettek volna, mert szélességre nő a keksz és nem felfele púposodik. Kicsit összenőttek a tepsiben, de így is szétszedhetőek és finomak. :)
Próbáljátok ki Ti is! Az egyik legjobb barátnőm pont ma kért tőlem gyömbéres keksz receptet. Nála is sikeres volt ez a recept. :) 
De arra készüljetek, hogy egy kicsit ragacsos a tészta. :)

Gyömbéres keksz gyümölcsökkel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése