2011. december 19., hétfő

Advent Kassán

1 napos kiránduláson voltunk Kassán, ahol megnéztük a karácsonyi vásárt, illetve a város főbb nevezetességeit. Reggel fél 6-ra kellett mennünk az indulási helyre, ahonnan fél órás késéssel indultunk, mivel az egyik utas elaludt és úgy kellett telefonálni neki, hogy indulnánk. :) Semmi gond, bosszankodás hamar elszállt, megérkezett mindenki, így indultunk is Kassára. Nyíregyházán még vettünk fel több utast. 
Itt szeretném elmondani, hogy egy nyíregyházi utazási irodával mentünk, a Nyírség Utazási Irodával. Nyugodt szívvel ajánlom bárkinek. Bár nem sok csoportos úton voltam még, de ilyenen most voltam először. Ilyen utas szeretet eddig még nem tapasztaltam. Érthető, hogy ők is "fogni" akarják az embert, de akkor is jól esett, amit kaptunk. :) Már reggel a buszon üdvözlőkártyát, 2012-es kis naptárt és egy csokit kaptunk ajándékba. Menetben Tokajban megálltunk reggelizni. Finom kaláccsal (lehet inkább kuglófféle volt, mert kakaós és sima része is volt) és forralt borral vendégeltek meg minket. Ezt sajnos nem tudtam lefényképezni, de egy asztal volt megterítve karácsonyi terítővel és rajta karácsonyi dísszel. Igazán hangulatos volt. :)
Az idegenvezetőnk mesélt Szlovákiáról, Kassáról és karácsonyi verssel is kedveskedett nekünk.
A határnál észrevétlenül átmentünk, persze mert közben aludtam is. :) Hála az EU-nak semmiféle ellenőrzés nem volt.
A határt átlépve kb. 15-20 perc alatt Kassán voltunk. Kiugrottunk a buszból, majd szabad program következett. Kb. 2,5 óránk volt, hogy sétálgassunk a vásárban, vagy a városban. Sajnos az esős idő miatt csak gyorsan végig futottunk a vásári "forgatagban", aztán beültünk egy óriási cukrászdába. Volt ott minden, mi szem-szájnak ingere. Nagyon szép torták és guszta sütemények voltak a pultokban. Bár én nem vagyok nagy sütievő, ezért nem is kóstoltam most semmit. Az is volt a baj, hogy csak szlovákul volt kiírva mindennek a neve, így csak elképzeléseim voltak, hogy milyenek is a sütemények. De azért mégse távoztam üres hassal, mert egy banános-csokis "itókát" megkóstoltam. :) Olyan volt mint egy híg étcsokis puding és az alján banán karikák voltak. :) Nekem nagyon ízlett. Örülök, hogy megkóstoltam valamit, mert gyakran úgy távozok ilyen helyekről, hogy óóó én nem költök ilyenre, aztán meg bánkódom. :) Ezek az italok 0,90 centesek voltak. Úgy gondolom, hogy ez még átlagárnak számít. Volt, aki a társaságunkból sütit is evett. Szerintem ízlett nekik, mert egy morzsát sem hagytak. :)
A rossz idő ellenére jól elvoltunk a "cukiban", felmelegedtünk, az ablakból néztük a "csodálatos" havas esőt. :) Majd összeszedtük magunkat és a megbeszélt helyre mentünk, a megbeszélt időben. Kis csapatunkkal elkezdtük a városnézést. Helyi, magyar nyelvű idegenvezetőnk volt. Ő is nagyon sok információval szolgált. De azért esőben nem volt annyira élvezetes a városnézés, és nem is mindig úgy álltunk, hogy hallottunk volna mindent, amit mond. Azért hallgatózunk, figyeltünk, fényképeztem. :)
Már az előző Kassás bejegyzésemben leírtam a főbb nevezetességeket, amit a programunk tartalmazott. Én több nevezetességről nem nagyon találtam anyagot a neten. Több utazási iroda is szervez Kassára adventi utat. A programok hasonlóak. Van, aki átmegy Eperjesre is. Mi "csak" Kassát néztük meg. Szerintem egy 1 napos programba pont elég egy város.
Belépős hely a Rodostó ház volt, ahol sikeresen bejutottunk diákjeggyel. :) Pedig már nem vagyunk azok. 1 eurót fizettünk. A másik a Szent Erzsébet dóm volt, ahol a kriptát is megnéztük. Itt 1,40 eurót fizettünk.
Az idegenvezetőnk azt mondta, hogy Közép-Európa legszebb főtere Kassáé. Hát akkor még nem járt Debrecenben. :) Lehet, elfogult vagyok a városunkkal kapcsolatban, de azért nekem mégis jobban tetszik. Kassa is szép, az épületek is, a belváros is fel van díszítve, a Szent Erzsébet dóm különösen tetszik, de azért én mégis csak Debrecent teszem előrébb. :) Ugyanazt tudom elmondani Kassára is, mint tavaly Bécsben: Napos időben szeretném még egyszer látni. :) Bár úgy vagyok vele, hogy ha van lehetőségem utazni, kirándulni, akkor inkább új helyeket fedezek fel.
A 2 órás, fázós városnézésünk után még volt egy szintén 2 órás szabad programunk. Ismét megnéztük a vásárt, kicsit alaposabban. Bár hozzá kell tennem, hogy én nagyobbra számítottam és kb. akkora mint az itthoni. Egy fél óra alatt körbe lehet járni. Különleges árukat, ételeket, italokat nem láttunk. Szóval a gasztronómiai élmény kimaradt. Sebaj! :)
Azért vettünk puncsot, mintás bögrével.
Sok helyen forralt bort árultak, 1-2 helyen lángost, lepcsánkát és gyrost. Utóbbi kicsit fura volt számomra, mert szerintem nem illik egy karácsonyi vásárba a gyros.
A vásár után még bementünk 1-2 szuvenírboltba. Vettem hűtőmágnest. :) Ja, és szív alakú teatojást. Nagyon tetszik, örülök, hogy megvettem. :) Anyának gyertyát vettem, nagyszüleimnek csokit és sört.
Végül a cukrászdában fejeztük be a kirándulást. :) Én már csak melegedni ültem be. Beszélgettünk kicsit, aztán visszatértünk a kiindulási pontra. Szerencsére mindenki jött időben, senki nem tévedt el, úgyhogy időben el tudtunk indulni. Hazafele ismét megálltunk Tokajban, ahol mákos bejglivel, száraz, füstölt kolbásszal, borral vendégeltek meg minket. Nagyon finom volt minden. :) Mármint a kolbász és a bejgli, mert a bort én nem szeretem. Ismét karácsonyi asztal volt megterítve. A buszon még szaloncukrot és egy karácsonyi levélkét is kaptunk egy szép idézettel (majd karácsonykor leírom). Karácsonyi verseket, dalokat hallgattunk és Andrea Bocelli karácsonyi koncertfelvételét néztük.
Az eső ellenére is nagyszerű utunk volt. Köszönjük Nyírség Utazási Iroda és köszönöm a társaságot is! :)












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése