2011. december 9., péntek

Lepcsánka/röszti gazdagon

Mikulás nap alkalmából megleptem magam egy Nők lapja konyha újsággal. Néha megveszem ezt az újságot, ha több olyan recept van benne, ami tetszik. De Mamámnak jár a Nők lapja, így abból is több receptet összegyűjtöttem már. Most viszont úgy gondoltam, hogy a recept magazinban is biztos lesznek ünnepi ételek, amelyekből lehet ötletet meríteni.
Ez a röszti az egyik, ami nagyon megtetszett és mivel könnyen elkészíthető, ezért kipróbáltam. "Serpenyős rösztipizza"-ként van az újságban. Többnyire az ott leírtak alapján készítettem én is.

Elkészítése

A krumplit lereszeljük és sóval, borssal, delikáttal ízesítjük. Teszünk bele zúzott fokhagymát és vöröshagymát. Majd 2 egész tojást és lisztet keverünk bele.
Egy tepsit kikenünk margarinnal, majd a bekevert burgonyát beletesszük. Kb. 20 percig elősütjük 170 C-on, majd megfordítjuk. Legegyszerűbb, ha két részre vágjuk és úgy fordítjuk meg. Ezután a tetejére halmozzuk a felkockázott baconszalonnát és felkarikázott szárazkolbászt, megszórjuk reszelt sajttal. További 20 percig sütjük 190 C-on, légkeveréses fokozaton.

Hozzávalók
7 (nagyobb) burgonya
só, bors, delikát (ízlés szerint)
15 dkg baconszalonna
10 dkg száraz, füstöltkolbász
1 kis fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
2 tojás
5 ek. liszt
10 dkg trappista sajt
margarin (a tepsi kikenéséhez)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése