2012. november 18., vasárnap

Mediterrán karácsony, avagy fűszeres keksz

Nem, 2012 Karácsonyát nem melegebb éghajlaton ünneplem. Bár sose lehet tudni, mit hoz az élet. :) Most csak fenyő alakú kiszúrót használtam, valamint bazsalikommal és chilivel fűszereztem a kekszet. Ahogy Anya javasolta, én tényleg csak kicsi chilit használtam... *-* De még így is elég jól érződik a kekszeken a csípős íz. Persze, ettől még finom. :)

Elkészítése

A lisztet összekeverjük a fűszerekkel és sütőporral. Majd elmorzsoljuk benne a margarint, hozzáadjuk a tejfölt, és összegyúrjuk. A tésztát folpackba csomagolva 10-15 percre hűtőbe tesszük. Majd kinyújtjuk kb. 0,5 cm vékonyra, kiszaggatjuk. Tetejére reszelt sajtot teszünk. (Most egy kissé megpirult/barnult a tetején a füstölt sajt.)
Sütőpapírral bélelt tepsiben, 220 °C-os sütőben 10-15 perc alatt készre sütjük.

Hozzávalók:
15 dkg finomliszt
15 dkg TK rozsliszt
5 dkg kukoricaliszt
1/2 csomag sütőpor
2 kk. só
1 kk. bazsalikom
1/4 kk. darált chili
kb. 160 g tejföl
reszelt sajt

Telefonnal tudtam most is fotózni, és sajnos, nem akarja megfordítani a képet... De azért csak látszik a chilis-bazsalikomos keksz valamennyire. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése