2016. szeptember 9., péntek

Sólet a'la Évi

Már régóta szemeztem a gerslivel, vagyis árpagyönggyel. Egyszer néztem a bioboltban, de túl drága volt. Nagy áruházban pedig nem találtam. A minap egy egyszerűbb, gyors kaját szerettem volna készíteni, amely lehetőleg nem vagy csak kevés húst, húsfélét tartalmaz. Receptek között kutatva találtam rá a sóletre. Többe is belenéztem, végül saját elgondolás alapján elkészítettem a sajátomat. De ehhez az kellett, hogy a bioboltban viszonylag olcsón rátaláltam a gerslire. :) 245 Ft volt 500 g. Múltkor valami nagyon bio verzió lehetett az üzletben, hogy nem vettem meg. 
Pontosítanék. 492 g volt 245 Ft. Valószínűleg át kell térnem az IR étrendre, ezért barátkozom a hozzávalók pontos számolásával. Ehhez nagy segítséget nyújt a mérlegem, amelyet egyszer Anyától kaptam és gramm pontossággal is mér. :) Mielőtt kibontottam a gerslit, gondoltam, megnézem, mennyi is az annyi... Hát kérem szépen kevesebb volt mint fél kg. Ez egy csöppet felháborított. :( De azért finomságot készítettem belőle. És megint jó sokat! Nem túl nagy edényben! :) Pedig nem tűnt soknak a kimért gersli... de azért a babbal megdobva elég sok lett. Jelzem, már kétszer ettem belőle. És szerintem 1 kajálásra való még mindig van. :) Pont ma gondolkodtam azon, hogy mivel szakember nem vagyok, így nem tudom megmondani, hogy egy ételből mennyinek kellene jutnia egy koponyára. És az én leírt mennyiségemhez, ha hozzáírom, hogy hány adag... az nem biztos, hogy mindenki számára mérvadó lehet. Lehet, hogy valaki többet eszik egy étkezésre, míg más kevesebbet. 
Ennyi felvezetés után jöjjön akkor a recept. Bár nagyon egyszerű az elkészítése, mégis leírom. :)

Elkészítése

A felaprózott hagymát kevés zsiradékon megfuttatjuk, majd beletesszük a gerslit, és azzal együtt összeforgatjuk. Felöntjük bő vízzel (én háromszoros mennyiséget olvastam). Ha forr, sóval, borssal, delikáttal ízesítjük és megszórjuk piros paprikával. Mire megpuhul a gersli, elfő a víznek is a nagy része, és hozzáadjuk a felkarikázott virslit és a babot. Az egészet puhára főzzük.
Mivel én konzervbabot használtam, így annak nem kellett sokáig puhulni. Ha sima babból csinálnám, akkor előző este beáztatnám, és külön főzném meg, majd keverném össze a gerslivel és együtt is főzném őket néhány percig.

Hozzávalók:
4 dkg vörös hagyma
2-3 ek. olaj
1 virsli
só, bors, delikát (ízlés szerint)
1-2 tk. piros paprika
13,9 dkg gersli (igen, a pontos mérés...)
1 doboz konzerv fehérbab
500 ml víz



Tapasztalat: A gerslinek jó sokáig kell főni, mire megpuhul. Én a babot a levével együtt tettem hozzá, tehát a vízre rászámolhatunk még egy keveset, ha ezt a levet nem akarjuk felhasználni. El fog főni, illetve magába fogja szívni, mire teljesen megfő. Nem nagyon szeretem a rizst, és azért sem, mert sokáig fő. Na, a gersli ízlett, de úgy éreztem, örök élet meg egy napig fő. :) Na, jó. Ez így azért nem igaz. De tény, hogy a 8-10 perces tésztánál ennek több idő kell. :) 

ui.: Mivel frissen nem ettem belőle, csak az irodába vittem dobozban, így fénykép nem készült. Remélem, így is kíváncsiak lettetek a gerslire, ha még nem próbáltátok. :)

Ti milyen újdonságot próbáltatok ki mostanában? Szerettek újítani a konyhában? 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése