2016. december 26., hétfő

Házi teljes kiőrlésű kifli

Nem szokásom új évi fogadalmat tenni. Azt sem mondom, hogy olyan célokat tűzök ki magam elé, amit muszáj megcsinálni 2017-ben. Természetesen vannak céljaim, álmaim, feladataim. Van, aminek 2017-ben jön majd el az ideje, és van, aminek később. De nem ragaszkodok görcsösen a megvalósításukhoz, mert ha valamilyen okból mégsem sikerülnének, akkor nagyon szégyellném magam, magam előtt... Amit meg kell tenni, azt megteszem, ahogy tőlem telik és akár erőmön felül is. Amit az Univerzum is jónak lát, abban úgy is fog támogatni. Azt viszont tudom, hogy minél többet szeretnék itthon sütni, és a lehető legkevesebbet boltból vásárolni. Az egészségem javítása és megőrzése mellett, még a pénztárcámnak is kedvez. :)
Mostanában nagyon rohanós napokat élünk. Ezért lehet, furcsa is, hogy én pont Karácsony másnapján sütöttem kifliket. De higgyétek el, hogy az én lelkemnek most ilyen törődés kellett. És nagyon jól érzem magam, mert szerintem jól sikerültek a kiflik. :) Lehet, hogy lehetne csinosabb, de én sütöttem. Ugyan a kenyérsütőm gyúrta be, de mentségemre legyen, hogy addig egy gyors, töpörtyűs pogit állítottam össze. :)
A kifli receptjét a Nosalty-n találtam, és IR-baráttá tettem.

Elkészítése

Tejszínt és vizet langyosítottam, majd beletettem a kenyérsütő üstjébe. Ebbe tettem az olvasztott margarint. A liszteket, a sikért és sót összekevertem, és egyenletesen rátettem a nedves hozzávalókra. Rámorzsoltam az élesztőt és hagytam, hogy kibontakozzon a kenyérsütőm. :)
Miután megkelt a tészta, kettévettem és kör alakúra nyújtottam. Mindkét részt négybe vágtam és a háromszögeket szélesebb részüknél kezdve felcsavartam.
Margarinnal kikent, lisztezett tepsibe helyeztem a kifliket. Vízzel megkentem a tetejüket és 210 fokos előmelegített sütőben kb. 15-20 percig sütöttem.

Hozzávalók:
25 dkg tk. búzaliszt (Nagyi Titka)
8 dkg fehér liszt
2 dkg sikér
2,5 dkg élesztő
0,5 dl tejszín
1,5 dl víz
2,5 dkg margarin
1 tk. só

+margarin és liszt a tepsihez
+ víz a kiflik kenéséhez



3 megjegyzés:

  1. Igen jónak hangzik. Mi az a sikér? És hogyan javasolnád az elkészítést dagasztó és kenyérsütő gép hiányában?

    VálaszTörlés
  2. Én is másoknál olvastam a sikért, de mondjuk itt egy válasz. http://www.gyakorikerdesek.hu/etelek-italok__konyhai-praktikak__519795-hazi-kenyer-receptekben-gyakran-szerepel-a-siker-mi-a-szerepe-ennek-mi-lesz- :)
    Hála nem lehet embert ütni a tk. kiflivel, szerintem a sikér könnyít az állagán és elvileg a ch tartalom is kevesebb ezáltal.
    Eredetileg kell hozzá egy tk. cukor is és víz+tejszín helyett tej. Hagyományosan én felfuttatnám langyos, cukros tejben az élesztőt és ezt adnám a száraz hozzávalókhoz. De mások azt mondják, hogy felfuttatás nélkül is megkel a tészta, viszont a tk. lisztből készült sosem fog akkorára, mint a fehér.
    A fent leírt hozzávalókból összekeverném a liszteket, sikért, sót. Beletenném a víz+tejszín keverékét, valamint az olvasztott margarint a liszt közepébe készítve egy kis mélyedést. És rámorzsolnám az élesztőt. Összegyúrnám és letakarva meleg helyen keleszteném.
    Sajnos, gyúrásban nem vagyok profi. :(
    Ezt a receptet alakítottam át: http://www.nosalty.hu/recept/hazi-kifli-4-regimodi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszia linket, akkor ez a sikér cucc a lisztben már benn van? Azt hiszem, ennek nem fogom az életben megtudni a német nevét. Az egész nekem borzalmasan bonyolultnak hangzik, mert én nem sütök amúgy szinte soha, nem tudok sütni és utálok is, lehet megpróbálom egyszer más anyagokkal, amiket nem kell küólön beszerezni, de akkor meg biztosan nem lesz olyan. Azért köszönöm a fáradozásodat, megjegyzem a receptet.

      Törlés