2016. december 10., szombat

Zöldségleves gerslivel

A gersli öreg. A gersli nagyon öreg. Csak akkor főzz gerslit, ha nagyon türelmes vagy! Mondhatni, elég nehezen puhult meg az árpagyöngyöm. Lehet, így sem 100%-os, de a végén már ráfogtam, hogy jó az úgy. :)
Pakolgattam, keresgéltem és szembe jött velem egy Lajos Mari recept. Átfutottam gyorsan, aztán felmértem, mi van a kamrában. Végül nem szóról szóra a receptet követve, hanem eddigi konyhai tapasztalataim által vezérelve elkészítettem egy új levest.
Ne ijedjetek meg, mert nem kell hozzá nagy gyakorlat. Csak azért írtam, hogy nem a receptet követtem, hanem ahogy már megszoktam az ilyen levesek készítését. :)
IR kompatibilis is (reményeim szerint). Bár nem tudom, pontosan hány adag jön ki belőle, de az egész tartalmaz kb. 50 g szénhidrátot. Szóval, ha a fő fogás kevesebb ch-t tartalmaz, akkor nyugodtan egyetek előtte ilyen levest ebédre. :) Szerintem egy olyan 4-5 (kisebb) adagra pont jó.

Elkészítése

A felaprózott vöröshagymát és fokhagymát kevés olajon megdinszteljük. Rádobjuk a zöldborsót, gerslit és felkockázott zellert. Gyors mozdulatokkal párszor összekeverjük, majd felöntjük vízzel.* 
Ha forr, ízesítjük és beletesszük a brokkolit.**
Az egészet készre főzzük.

A hozzávalókat én érzésből szedtem össze, majd mértem le a súlyát. Nem előre terveztem, hogy hány g ch-ból álljon a leves.

Hozzávalók:

40 g gersli/árpagyöngy (30 g ch)
25 g vöröshagyma (2 g ch)
7 g (1 gerezd) fokhagyma (1,82 g ch)
45 g zeller (2,25 g ch)
82 g zöldborsó (11,48 g ch)
137 g brokkoli (2,74 g ch) (8 nagyobb rózsa)
só, bors, vegeta (ez darált, házi jellegű)




Tanulság: 1. Legközelebb kevesebb brokkolit teszek bele, mert erőteljes íze van.
            2. Legközelebb először a gerslit teszem bele, mert a zöldségeknek kevesebb idő kell, míg megpuhulnak. Pedig beáztattam egy fél órára a gerslit, gondoltam, megpuhul hamarabb.



*Mivel a gersli nehezebben puhult, így főzés közben időnként pótoltam egy kis vizet.
**A brokkolit lehet, még később is ráér beletenni, mert hamar és jobban puhul. Nekem a fagyasztóban volt eltéve maradék, így azt fagyos állapotában dobtam a leveshez. Tegyetek Ti is így, ha mirelitet használtok, nem kell megvárni, hogy kiolvadjon, mert akkor olyan fura, szivacsos állaga lesz. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése