2017. február 5., vasárnap

Kakaós-narancsos kuglóf

Ma Anyához voltam hivatalos ebédre. Gondoltam, meglepem egy kis desszerttel. Már régóta motoszkált a fejemben, hogy a karácsony előtt vásárolt kuglófformámat valamilyen téli ízvilággal kellene kipróbálni. Szerencsére kilábalunk hamarosan a télből, de a kakaós-narancsos íz február elején is jól jött. :) Ráadásul duplán narancsos, mert hogy IR-barát narancsos Duel kakaót tettem bele. :) 
Kétféle tésztát készítettem, így egy kicsit több volt a mosogatnivaló, de megérte.

Elkészítése

Két tojást szétválasztunk. A sárgáját külön-külön édesítőszerrel, tejszínnel, olajjal és narancslével simára keverjük. A két fehérjét kemény habbá verjük. (Utólag rájöttem, hogy lehetett volna a sárgáját is egyben... De először csak az egyikhez akartam narancslevet tenni, de aztán a másik tészta is megkívánta a folyadékot.)
Két edényben összekeverjük a liszteket, sikért, sütőport, szódabikarbónát és az egyikhez keverünk kakaóport is. A lisztes keverékekhez adjuk a tojássárgáját, és simára keverjük.
A kemény habbá vert fehérjét kétfelé osztjuk és szépen belekeverjük a lisztes, tojásos masszához.
Margarinnal kikent, liszttel megszórt kuglófformába tesszük a tésztákat úgy, hogy egy ilyen, egy olyan, majd ismét egy ilyen, egy olyan.
Bár nekem inkább a kakaós látszik alul, de így is elválik a két szín egymástól. :)

Hozzávalók:
1-1 tojássárgája
1-1 Szafi négyszeres édesítő
2-2 ek. tejszín
2-2 ek. 100%-os narancslé
3-3 ek. olaj

4-4 dkg teljeskiőrlésű liszt
1-1 dkg rétesliszt
1/4-1/4 tk. sütőpor és szódabikarbóna
1/2-1/2 tk. sikér
2 tk. narancsos kakaópor (csak az egyikhez)

2 tojásfehérje

margarin, liszt a formához

Mi házi ribizlilekvárral ettük. Nagyon finom volt!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése