2017. január 29., vasárnap

Erdei gyümölcsös sajttorta

Az IR-diétában sem kell lemondani a desszertekről. Még a sajttortáról sem! :)
A Sajttorták c. könyvemben találtam egy jó málnás sajttorta receptet, amit átalakítottam. Most az átalakított receptet osztom meg Veletek.

Elkészítése

A kekszet késes aprítóval felaprítjuk. Összekeverjük Szafi négyszeressel és a felolvasztott margarinnal. A kivajazott tortaformába terítjük a kekszet, és 160 fokos előmelegített sütőben 5 percig sütjük. Erre fog kerülni a gyümölcsös massza.
A tojásokat szétválasztjuk. A sárgáját simára keverjük az édesítőszerrel, hozzáadjuk a citromlevet és összekeverjük a krémsajttal és gyümölccsel. A fehérjét kemény habbá verjük, majd óvatosan beleforgatjuk a gyümölcsös krémbe és egyenletesen eloszlatjuk az elősütött tésztán.
25 perc alatt készre sütjük. Megvárjuk, míg kihűl és lecsatoljuk a tortaforma oldalát.

Hozzávalók:
100 g cukormentes, háztartási keksz
12 g Szafi négyszeres (vagy DW 1:4, vagy bármilyen édesítőszer, amit használtok)
3-4 dkg margarin* (+ a tortaformához)

2 tojás
8 g Szafi négyszeres
250 g laktózmentes mascarpone 
1 ek. citromlé
165 g fagyasztott erdei gyümölcs**

18 cm átmérőjű tortaforma

*Nekem kicsit szétmorzsálódott a keksz. Legközelebb több margarinnal készítem. Pedig így is többet használtam, mint az eredeti recept szerint kellene. Vagyis kekszből is többet tettem, de még többre kellett volna növelni a margarin mennyiségét.
**Gyümölcsből érzésből tettem. Nem lett sok, nem áztatta el a tésztát. De kevesebbel is készíthetitek.





(Forrás: Google)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése