2013. január 5., szombat

Hagymaleves sajtgombócokkal 2012-ből

Vagyis inkább sajtbombákkal. Túlméretezett sajtgombikkal. :) Mindegy mekkora, az íze remek.
A gombócos ötlet a femináról van. Magát a levest saját elgondolás alapján készítettem. Elsőre egész jó lett, de legközelebb tejszínt használok, és kevesebb vizet. Valamint pürésítem a hagymát.
Ez sem egy friss recept, de igyekszem visszaemlékezni, hogyan is készítettem pontosan.

Elkészítése

A hagymákat felaprózzuk, és forró margarinon megfonnyasztjuk. Vízzel felöntjük, és amikor felforr, sóval, borssal, delikáttal ízesítjük.
Kb. 15-20 perces főzés után beleszaggatjuk a sajtgombócokat. (Elvileg gombócokat formázunk... de ránézésre nekem nem tűnt olyannak, mint amit szépen lehet formázni. Ezért evőkanállal nagyokat szaggattam a levesbe. Kb. fél evőkanálnyit. De szerintem kisebbet is lehet, mint a nokedlit.)
További 10-15 perces főzés után, kimerünk egy kevés levet, elkeverjük benne a tejfölt és összeforraljuk a levessel.

Hozzávalók:
3 közepes újhagyma
1 vöröshagyma
6-7 dl víz
2-3 ek. tejföl
só, bors, delikát ízlés szerint
Sajtgombóchoz: 7-8 ek. liszt, 10-15 dkg reszelt sajt, 1-2 ek. tejföl, 1 egész tojás
Az utolsó cseppig elfogyott, de legközelebb még finomabb lesz. Ígérem. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése