2016. október 16., vasárnap

Baconbe tekert csirkecomb ketchup-os mártásban

Csirkecombot vettünk ki a fagyasztóból. Szám szerint 4 darab volt lefagyasztva egy zacskóban. Tudni kell, hogy sülve én csak frissen szeretem. Mivel frissen tuti, hogy nem eszünk meg ennyit, ezért olyan opciót kellett kitalálni, hogy még másnap is szívesen elfogyasszam. Ilyenkor jönnek szóba a különböző szaftos, mártásos húsok.
Csirkecombos receptek után kutatva bukkantam rá erre a receptre. Nem teljesen a leírtak szerint, de hasonlóan készítettem. Sajnos, a ketchup is cukros. :( Tudom, van cukormentes is a boltban. De mivel nagyon ritkán használjuk, ezért úgy gondoltam, hogy diéta ide, diéta oda, még megehetem én is. Majd ha elfogy, akkor menteset veszek. :)
Krumplit készítettem köretnek. Ez sem feltétlenül IR-barát, de nem bő olajban sült és pláne nem pürésítettem, így egy kicsit abból is fogyaszthatok. Könnyedén lehet egyébként IR-esíteni ezt a receptet, ha mondjuk édesburgonyát készítünk köretnek. 
A szívemhez még mindig ez a blogom áll közelebb és szerintem ez így is marad. Ezért az ilyen recepteket ebben osztom meg.

Elkészítése

A csirkecombokat megmossuk, leszedjük a bőrét. Kevés olajjal és a fűszerekkel összekeverjük, majd minden combot 2-2 bacon szelettel becsavarjuk.
Egy mélyebb tepsibe helyezzük a combokat, kevés vizet öntünk alá, közzé cikkekre vágott, megtisztított burgonyát rakunk, melyeket pici sóval megszórjuk. Erre öntjük a tejszínes, ketchup-os, sajtos masszát és a tetejére is reszelünk sajtot.
Előmelegített sütőben, 190 fokon alufóliával lefedve 1 órán át pároljuk. Majd levesszük az alufóliát és 170 fokon, légkeveréses fokozatra állítva további 20 percig sütjük.

Hozzávalók:
4 csirkecomb
só, bors, csirkefűszer
3 ek. olaj
8 szelet bacon
1 dl víz
4 kisebb krumpli
1,5 dl laktózmentes, habtejszín (30%-os)
4 ek. ketchup
10-15 dkg sajt



1 megjegyzés:

  1. A ketchupot leszámítva jónak hangzik, mert azt én utálom :-)
    Már régen nem volt málunk sült csirke, de legutóbb és a fűszereken kívül méz-szója szósz keverékkel kentem be, az is nagyon fincsi lett.

    VálaszTörlés