2019. január 31., csütörtök

Olasz pizza házilag

2018 nyarán kétszer is volt szerencsém Olaszországba utazni. Először Toszkánába, majd Dél-Itáliába. Ebédet egy alkalommal se kaptunk, és minden napra azért a melegben itthonról sem vihettünk kaját. Így nem egy pizzát kóstoltunk meg. :) Isteni volt mind! Ha egyszer eljut az ember, akkor kár kihagyni. :) Azért ne úgy képzeljétek el, hogy étterembe ültünk be mindig. Pékboltban is rettentően finom szeleteket lehetett kapni.
Bár itthon azért nem tudom ugyanazt reprodukálni, de vettem kint manitoba lisztet, amiből tésztát sütöttem. Tetejére egy kis cukormentes ketchuppal kikevert paradicsompüré, paradicsomszeletek, bazsalikom és mozzarellasajt kerültek.

Elkészítése

A nedves hozzávalókat, majd a száraz hozzávalókat a kenyérsütő üstjébe pakoltam és bedagasztottam a tésztát. Kb. 1,5-2 órán át lefedve, meleg helyen kelesztettem és 170-180 fokos sütőben kb. 30-35 percig sütöttem. (Ez csak irányadó. Néha nagyon süt a sütő, ezért nem mertem magas hőfokra venni.)
A feltétet a kisült pizzalapra tettem rá és grillfunkción 200 fokon 10 percig sütöttem.

Hozzávalók:
200 g manitoba liszt
10 g élesztő
5 g só
3 tk. olívaolaj
1 dl víz
+tetejére, amit akartok 







2 megjegyzés: