2012. július 20., péntek

Rizses lecsó

Eljött hát végre a lecsószezon. :) Sajnos, még nem mamáéknál szedett paradicsom van benne, de a paprika tőlük van. A paradicsom is érik hamarosan, már van pár narancssárgás. :) Többféleképpen szoktunk lecsót készíteni. Hol rizses, hol kolbászos és/vagy szalonnás, ritkán tojásos változat kerül asztalra. Bár én úgy simán, mindenféle plusz nélkül is nagyon szeretem. :) Túl sok volt mostanában a jóból... akarom mondani, a húsból. :) Ezért most sem kolbászt, sem szalonnát nem akartam beletenni. De hogy kicsit laktatóbb legyen, került bele rizs. Már múltkor szemeztem egy francia lecsó recepttel, de valahogy nem vettem rá magam az elkészítésre... Pedig minden hozzávalót szeretek. Azért még a nyár folyamán azt is meg fogom kóstolni szerintem. :) De most jöjjön a rizses lecsó.

Elkészítése

A felaprózott vörös hagymát kevés olajon megfuttatom. Tűzről levéve megszórom egy kis piros paprikával, amint visszateszem a tűzre, már öntöm is alá a vizet. (Nehogy odaégjen a paprika.) Hozzáadom a kis cikkekre vágott paprikát, felkockázott paradicsomot és ízesítem sóval, borssal, apróra vágott fokhagymával, piros arannyal. Teszek még bele pár evőkanál házi paradicsomlevet. (Ha már lesz saját termésű paradicsomunk, akkor ezt elhagyom.) Ha már félig megpuhult a paprika, akkor beleteszem az átmosott rizst. Puhára főzöm az egészet; hagyom, hogy "megdagadjon" a rizs. 

Hozzávalók:
6 db paprika
1 közepes paradicsom
2 gerezd fokhagyma
1 kis vörös hagyma
2 ek. olaj
2 kk. piros fűszerpaprika
3,5-4 dl víz
4 ek. házi paradicsomlé
2 kk. piros arany
só, bors (ízlés szerint)
kb. 10 dkg rizs

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése