2012. július 24., kedd

Tortilla (sokadszor)

Már régóta terveztem a tortillasütést. Csak mindig volt valami más... Más kaja, más program, ami miatt nem szántam rá magam a sütögetésre. Ja, és a kánikula. Bár elég hamar elkészült a tortillatészta, de a nagy melegben 2-3 héttel ezelőtt nem volt kedvem gyúrni, nyújtani, sütni.
Bár ez a tészta már szerepel a blogban, és a hozzá készült húst, illetve salátát sem volt túl bonyolult elkészíteni, de: "Ismétlés a tudás anyja." "Gyakorlat teszi a mestert." :)
Azért még nem olyan bolti kerekségű a tésztám, de már egész hamar sikerült összegyúrnom és kinyújtani. Úgyhogy ennek örültem. :) Ja, és most is rájöttem, hogy nekem valahogy a búzaliszttel könnyebb dolgozni, mint a kukoricaliszttel. Gyúrásnál sem töredezett és sütés után is szépen egyben maradt a tészta.
Akkor most következik egy kis ismétlés. :)

Hús elkészítése

A csirkemellet kisebb kockákra vágom. Megszórom sóval, mexikói fűszerrel, megöntözöm olajjal; összekeverem és hűtőbe teszem pácolódni. (Most kb. 4 órán keresztül pácolódott, de elég fél-1 óra is.)
Serpenyőben, zsiradék hozzáadása nélkül fehéredésig pirítom, majd öntök alá egy kevés vizet és tovább sütögetem. Míg teljesen meg nem sül, kb. 3x öntök alá fél dl vizet, hogy nehogy leégjen, de azért süljön/piruljon.

Hozzávalók:
1 kis csirkemell
2 kk. só
3 kk. mexikói fűszer
2 ek. olívaolaj
2-3 dl víz (összesen, apránként ráöntve)

Tészta elkészítése

A lisztben elkeverem a sót és sütőport. Majd elmorzsolom benne a margarint. Adagolva adom hozzá a forró vizet, míg össze tudom gyúrni a tésztát. Lisztezett felületen hosszabb rúd alakúra formázom és feldarabolom. A kis darabkákból golyókat formázok, és 15-20 percig pihentetem. Most 8 lett belőle, de előfordul, hogy 10-12 darab lesz. Majd kinyújtom, és serpenyőben, zsiradék hozzáadása nélkül mindkét oldalán megsütöm. 1-2 percig sütök egy oldalt, amikor hólyagosodni kezd, megfordítom. Alufóliával lefedem a tésztákat fogyasztásig. (Már rögtön az első sütése után fedjük le, így nem szárad meg.)

Hozzávalók:
35 dkg liszt (+ a munkafelületre)
1 tk. só
1/2 tk. sütőpor
7-8 dkg margarin
1,25 dl forró víz (recept szerint ennyi, lehet, picivel több)

Sata elkészítése

Lehet, már írtam, de most pontosan leírom a hozzávalók mennyiségét. Tetszés szerint feldaraboljuk a zöldségeket, és ízesítjük sóval, borssal, cukorral, tárkonyos ecettel és olívaolajjal.
(Általában ezt a salátát szoktam készíteni. Gyors és szeretjük. :))

Hozzávalók:
2 paprika
1 félhosszú uborka
2 paradicsom
1 kis fej lila hagyma
3 kk. só
2 kk. cukor
1/2 kk. bors
1 ek. tárkonyos ecet
1 ek. olívaolaj

Fetakrém elkészítése

Már szerepel egy fetakrém a blogban, de most nem bonyolítottam túl. A feldarabolt fetát natúr joghurttal összeturmixoltam.

Hozzávalók:
1 kis pohár natúr joghurt
10 dkg fetasajt

(Pontosabban krémfehérsajt, de hát olyasmi, mint a feta...)

A tésztát megkentem a krémmel, rápakoltam a husit és a salit, majd feltekertem.

A kép nem olyan jó, meg nem is a legkerekebb tészta van rajta, de az íze jó volt. Higgyétek el.  *-*



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése