2012. augusztus 15., szerda

Sonkás-koktélparadicsomos csirke + sajtos cukkinifőzelék

Ez a csirke a cukkinis-sajtos csirkemellel sült egy tepsiben. Jól megfértek egymás mellett, nem vesztek össze. :) Mint ahogy említettem, nagy volt a csirkemell, ezért kellett többféleképpen elkészíteni. Ez is nagyon egyszerű, de azért leírom.
Nagybátyám kertjében nagyon sok koktélparadicsom terem. Szedés közben is imádom eszegetni, de most erre a csirkére is került belőle.

Elkészítése

A csirkemellet vékony szeletekre vágom, sóval és szárnyas fűszerrel fűszerezem mindkét oldalát. Margarinnal kikent tepsibe teszem, és a tetejére sonkaszeletet és félbevágott koktélparadicsomokat teszek.
Kb. 160 °C-on (légkeveréses) alufóliával lefedve párolom 20-25 percig, majd alufólia nélkül sütöm további 20-25 percig. (Tehát ugyanúgy készül, mint a cukkinis-sajtos csirkemell, csak a feltét más.)

Hozzávalók:
kb. 20 dkg csirkemell
kb. 3 dkg margarin
só, szárnyas fűszer
3 szelet gépsonka
kb. 25 szem koktélparadicsom

Az említett cukkinis-sajtos csirkemellhez készített krémből maradt ki egy kevés. Így egy kis cukkini hozzáadásával készítettem belőle főzelékfélét.
Lehet, nem a legjobban illő köret a sonkás-paradicsomos csirkéhez, de nekem ízlett. :)

Sajtos cukkinifőzelék elkészítése

A sajtos cukkinikrémet és felkockázott cukkinit olvasztott margarinon átforgattam, és felöntöttem vízzel. Sóval, borssal, leveskockával ízesítettem. Amikor a cukkini megpuhult, öntöttem hozzá egy kis tejszínt; és még néhány percig forraltam. Végül összeturmixoltam.

Hozzávalók:
kb. 4-5 ek. sajtos cukkinikrém (kimaradt)
15-20 dkg cukkini felkockázva
3 dkg margarin
3 dl víz
só, bors (ízlés szerint)
fél leveskocka
1/2 dl tejszín


2 megjegyzés: