2012. augusztus 15., szerda

Tortilla chips házilag

Több helyen is láttam, hogy tortilla chipset sütöttek. A tortilla chipset én is nagyon szeretem, de sajnos nem túl olcsó. Most rászántam magam, és én is sütöttem. :)
Barátnőimnek ígértem, hogy viszek a találkozónkra, de akkor nem sikerült megsütni. Ez most a tesztverzió, úgyhogy a következő beszélgetős (kutyázós?) összejövetelünkre már fogok vinni. :)

Elkészítése

A hozzávalókból tésztát gyúrok. Kinyújtom lisztezett felületen kb. fél cm vastagságúra és derelyevágóval háromszögeket vágok belőle (vagy amilyen sikerül :)). Sütőpapírral bélelt tepsibe teszem és 220 °C-os előmelegített sütőben (légkeveréses) kb. 10 perc alatt megsütöm. (Amikor a széle pirulni kezdett - nem égni - kivettem.)

Hozzávalók:
15 dkg kukoricaliszt
10 dkg finomliszt
2,5 ek. olaj
2 kk. só
2 kk. mexikói fűszer
1 kk. bors
+ liszt a nyújtáshoz


Közel 30 dkg chips lett ezekből a hozzávalókból. Jó kis roppanós lett. Lehet picivel kevesebb ideig is lehet sütni. De finom. Még egy félét majd letesztelek még. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése