2012. augusztus 22., szerda

Szarvas - Augusztus 20.

Augusztus 20-án Szarvason voltunk. Vagyis 21-én is, mert ott is aludtunk. :) Debrecenben nagyon szép a virágkarnevál, de helyi és környékbeli lakosoknak már nem újdonság. Viszont, aki nem látta még, az jöjjön el valamikor, mert megéri megnézni a karneváli felvonulást.
Talán 3 éve kilátóról néztem a karnevált, de aztán minden évben más programom volt. Idén Szarvast céloztuk meg, ahol olyat láttunk, amit eddig még nem, és Debrecenben - folyó híján - nem is fogunk látni. :)

Debrecenből kb. 2 órás út vezet Szarvasra. Mezőtúrnál komppal lehet átmenni Szarvasra. Így tehát mi is "komponáltunk", akarom mondani kompon álltunk. :) Másik útvonalon komp nélkül is el lehet jutni Szarvasra.
Személygépkocsi díja vezetővel együtt 480 Ft, személy (gyalogos) díj 50 ft. Ki volt írva a lábas jószágok díja is... Akkor lábatlanokat is szállítanak, mint pl. kígyó? Na, ezen mókáztam kicsit kompozás közben. :)
5-10 perc hosszúságú komp út után megérkeztünk Szarvasra.

Jön a komp

Kilátás a kompról

Kiszely Cukrászda - Szarvas

Megérkezésünkkor rögtön nem a szállásra mentünk, hanem leparkoltunk a Kiszely Cukrászdánál, és megkóstoltuk a 2012-es ország tortáját, vagyis a szabolcsi almás máktortát. Hát nálam az "mmm, nyamm, ez isteni" kategóriába tartozik. Pedig egyáltalán nem vagyok mákrajongó, és még almaimádó se nagyon, de ez a torta extrán finom az én ízlésemnek. :) Úgyhogy fogok még enni, az biztos.
Persze kávé kíséretében fogyasztottuk el. :) Kóstoljátok meg Ti is Magyarország tortáját! :)

Kiszely Cukrászda

Szabolcsi almás máktorta (Magyarország tortája, 2012)

Halászcsárda - Szarvas

1 éjszakára a Halászcsárdában foglaltunk szállást. Alig, hogy megérkezik az ember Szarvasra, már az út szélén ott is van a csárda. 4 db 2 fős szobájuk van. Szép, tiszta volt a szoba. Volt benne tv, hűtő. Látszatra kényelmes az ágy is. Viszont nekem elég puha volt. Sajnos, az ablakunk nem volt jó, így éjszakára nem lehetett jól betenni. Egy törölközőt kellett a réshez tenni, hogy ne jöjjenek be a szárnyas jószágok. De szerencsére egy szúnyog sem csípett meg. :) (Kivéve a tűzijáték alatt.)
Negatívumnak talán még annyit mondanék, hogy az autók zajai felhallatszottak a szobába. Illetve félig alvós, félig éber állapotomban idegen, és ijesztő zajt hallottam az éjszaka folyamán... Valószínűleg a konyhából hallatszott fel, pl. hűtő vagy mosogatógép zaja. De hát fél kómásan ezt nem tudtam meghatározni.
A szálláshoz reggeli is járt. Viszonylag olcsó volt így együtt. Elfogadnak Erzsébet utalványt és Szép kártyát is.
Bár nem aludtam úgy, mint itthon, de azért annyira rosszul se, mint már esetleg volt rá példa szálláshelyen. Nem biztos, hogy még egyszer aludnék ott, de 1-2 éjszakára megéri.
A fentiekkel nem le akartam húzni a szállást, csak őszintén elmondtam a véleményem, tapasztalataim.
Amúgy valóban tiszta volt, és 2 embernek elég nagy. 2 nap alatt sikerült is belakni szinte. :) (Before-after képeket nem mutatok. :))
Én szinte minden kirándulásra viszek itthonról törölközőt, de itt is járt a szobához. Igaz, 2 kicsi és 1 nagy (és nem fordítva), de volt szerencsére. :)
Ha arra jártok, akkor a tévés polcot ne csak polcnak nézzétek. Nyissátok csak ki nyugodtan a kis ajtót, ott van "elrejtve" a hűtő. :) Nekem összepakolásnál sikerült csak felfedezni. *-*
Előrehozott desszertünk után, már dél körül járt az idő, vagy kicsivel 12 óra is elmúlt, így Halász Csárdát céloztuk meg ebédelés céljából is. Ebéd után foglaltuk el a szobánkat.
Nem voltam nagyon éhes. Gondolkodtam, hogy csirkét vagy pulykát egyek, de végül a rántott sajt mellett döntöttem. Paradicsomsalátát kértem hozzá, köretet nem. Rántott sajtot nem szoktunk itthon készíteni, így itt volt az alkalom, hogy egyek. :)

A cigánypecsenye nem a maradandó emlékek kategóriájába fog tartozni. Nem is volt elég meleg, a sült krumplit, mint ha csak úgy odadobták volna, szóval az sem volt meleg. Nem tudják, hogy a Látóképi Csárdában, hogy megy ez...
Na, jó. Ahány ház, annyi szokás. Nem mindenhol lehetnek óriási adagok, nem mindenhol lehetnek a legfrissebbek az ételek... (Vagyis lehetnének...) Ennek ellenére elfogyott a cigánypecsenye is. :)
Amúgy ünnep lévén és délben rengetegen voltak a csárdában. A kiszolgálás elég gyors volt, a fizetésre kellett többet várni.
Szóval egész jó a konyha, mert sok éhes ember jóllakottan távozott biztosan, de hála volt már szerencsénk jobbat is enni étteremben.
A lime limonádé viszont nagyon finom volt, jól úszott benne a sajt is. 6 dl csak (?) 450 Ft-ba került.

Halászcsárda, Szarvas

Lime limonádé

Cigánypecsenye hasábburgonyával

Rántott sajt és paradicsomsaláta

Ágyikó

Szarvas látnivalói, hajókázás, augusztus 20-ai tűzijáték és hajós felvonulás

Délutántól egészen estig a várossal ismerkedtünk. Az Arborétumban már jártunk, most arra nem volt időnk. A városban sétálgattunk. Kipakolás is volt a Kacsa-tónál, illetve fellépők, mint pl. Tolvai Renáta. De mi őt nem néztük meg, és a kutyakiállítást is kihagytuk. Viszont hajókáztunk a kutyák felvonulása alatt. :)

Sétálgatás, látnivalók Szarvason

Nézőtér

Gyaloghíd

Színpad, nézőtér, hajó

Ez a hajó a Monte Cristo grófja c. darab kelléke. Ezzel a hajóval érkezik a gróf. Biztos, nagyszerű élmény egy ilyen előadás.

Tanösvényről így látni a vízi színházat

Mocsári ciprusok

Ezredéves Emlék (Milleniumi emlékmű)   Gábriel és Mihály arkangyal láthatók az emlékművön. Az alkotót Mihály Gábornak hívják. Érdekes. :)

Újratelepítési Emlékmű

II. Világháborús Emlékmű

Mittrovszky-kastély és I. világháborús emlékmű

Bolza Pál kastélya, Romolus és Rémus szoborral
 Bolza Pál felesége emlékére készíttette a szobrot, akinek Rómában nagyon megtetszett. A hölgy gyermekágyi lázban halt meg.

Evangélikus Ótemplom

Hajókázás a Katalin II. sétahajóval Szarvason

27 éve üzemel ez az 50 személyes hajó. Mi egy rövidebb úton vettünk részt, mert nem gyűlt össze elég ember, vagyis minimum 18 fő. Így nyugdíjas jegyet kaptunk, ami 1000 Ft. Felnőtt jegy egyébként 1200, gyerek jegy 900 Ft.
A hajóvezető idegenvezetést is tartott, persze csak röviden-tömören. Voltak találós kérdések, amelyekkel könyvjelzőt lehetett nyerni. 3 kérdésre is jól feleltünk, ezért 3 könyvjelzővel gazdagodtunk. :) Vállalkozókedvűek vezethették is a hajót. Én sok-sok éve már eleget tettem ennek a kötelességemnek. :)
Leírom az összes látnivalót, ami a teljes útban benne van: Arborétum a vízről (nekünk ez kimaradt), A történelmi Magyarország geometriai középpontja (ezt sem láttuk), üdülőházak sora, Tessedik Sámuel temploma, Gróf Bolza Pál kastélya, A millenniumi emlékmű, A 44-es út hídja, Mocsár ciprusok, A Tessedik Sámuel Főiskola és a Gyalogos fahíd és a vízi színpad.
Érdekes volt a hajóról is látni a nevezetességeket. Mi az Üdülő sétány 136. alatt a telephelyen pattantunk be a hajóba, ahol a hajóvezető is lakik. Mivel előzetesen telefonon érdeklődtünk, és mondta, hogy menjünk oda. Többiek szemben szálltak fel a megállóban.
Sajnos nem sikerült látnunk mocsári teknősöket, de állítólag azok is élnek a Körös folyóban.

Leszálltunk a hajóról, integessünk neki :)
A délután folyamán friss üdítővel a Piramis Café, Syracusa Étterem & Pizzériában hűtöttük magunkat.

Vacsorázni a Galéria Grill Étterem & Pizzériába tértünk be, ahol tárkonyos, citromos, szárnyas ragulevest ettünk gombával. Nagyon finom volt, és nagyon forró. :)

Galéria Grill Étterem & Pizzéria, Szarvas
Hajós felvonulás és tűzijáték

A tűzijátékot hajós felvonulás előzte meg. A fő hajó természetesen a Katalin II. sétahajó volt. A vízi színpadtól indultak, és talán a Napestig megállóig mentek. Minden hajó, csónak, kajak, kenu ki volt világítva lámpákkal, fáklyákkal. Nagyszerű látvány volt, ahogy az esti sötétségben a Körösön úsztak ezek a világító járművek. Közben dob szólt, ami nagyon jól illett az egészhez. Amikor a hídhoz ért a menet eleje, mindenki ujjongott, tapsolt. Szóval szuper volt, ilyet még nem láttam. :)
Nem tudom, hogy utoljára mikor láttam tűzijátékot, de most az is egy élmény volt. Nagyon szép volt. :) Igaz, az esti képek sem a hajós felvonulás, sem a tűzijáték élményét nem adják úgy vissza, de azért mutatok párat.

21-én már nem sok újat láttunk. Nem volt már idő a többi nevezetességre. Ebédelni szintén a Galériába mentünk, ezúttal pizzáztunk. Nagyon finom volt a feltét, és friss volt a tésztája is. Se túl vastag, se túl vékony. Ott készítik helyben. :)

Nem tudom, mennyire látszik, de teknősbéka alakú jégkocka van a pohárban :)

Hawaii pizza

Roma pizza

Még egy utolsó kép a kompról, és irány haza :)
Voltak ízek, és volt utazás is. :) Így telt el az ünnep.

1. Tetszett a szarvasi bemutatód, nagyon szép város, nagyon szeretem! Többször is voltunk már Szarvason (kompon is, azt kikerülve is, mikor hogy:)). Utoljára tavaly nyáron voltunk, van is a fb-on egy "Szarvasos" albumom... :)

1. Örülök, hogy tetszett a beszámoló. :) Szerintem is szép város, bár az én szívem egyik csücske Debrecen. *-*

2. Szuper a beszámolód! Sajnos még sosem jártam Szarvason,de ami késik nem múlik:))

1. Köszönöm szépen. :) Örülök, hogy tetszett. Remélem, sikerül majd eljutnotok.

3. Szia Évi!
    Tetszett a beszámolód és érdekes, ahogy mindig a kajákról is tudsz ilyen részletesen írni. :-)