2012. december 27., csütörtök

Zabpelyhes keksz

Az egyik munkatársam névnapja alkalmából finom kekszet hozott be. Az első falat után páran lecsaptunk a receptre. :) Nagyon finom keksz, mindenképpen szerettem volna másokkal is megkóstoltatni. Bár én nagyobb méretre "szabtam", és egy kicsit sötétebbre sült, mint amilyen a munkatársamé volt, de akkor is nagyon finom. Uzsonnára egy forró teával tökéletes. :)

Elkészítése

A száraz és nedves hozzávalókat külön-külön összekeverjük. Majd a kettőt összekeverjük. (Nem szükséges túldolgozni.) Hűtőben 20-30 percig pihentetjük.
(A cukrot először a tojással kevertem el, majd hozzákevertem a kissé megolvasztott margarint. 
A csokit apró darabokra törtem.)
Hűtőből kivéve, vizes kézzel kis golyókat formázunk, kissé ellapogatjuk őket, és sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük. 200 °C-os előmelegített sütőben kb. 15-20 percig sütjük.

Száraz hozzávalók:
20 dkg liszt
1 tk. sütőpor
fél tk. só
10 dkg zabpehely
8 dkg kókuszreszelék
10 dkg csoki (Mikulás csoki kitűnő felhasználása :))
5 dkg aszalt papaja (bármilyen más gyümölcs is jó)

Nedves hozzávalók:
2 tojás
20 dkg cukor
25 dkg margarin
 

 


1 megjegyzés:

  1. Hű, én is kostóltam zabpelyhes kekszet, ami egészen másképp nézett ki, mint a tiéd (abban csak zabpehely és tojás volt és még valami ízesítők, de liszt nem), és isteni finom volt. Végre valami keksz, ami nem volt émelyítő édes, hanem inkább olyan snach szerű. Én a kókuszos dolgokért nem vagyok oda.

    VálaszTörlés