2016. július 3., vasárnap

Sült oldalas lencsefőzelékkel

Ahogy az előző bejegyzésben írtam, a krumplileveshez előfőztem az oldalast, majd serpenyőben felsütöttem. ITT találjátok a leves receptjét.
Köretnek most lencsefőzeléket készítettem, mert már nagyon régen ettem.

Elkészítése

Az oldalast félpuhára főzzük sóval, borssal, delikáttal, fokhagymával ízesített lében.
Majd egy mélyebb serpenyőben kevés zsíron kissé körbepirítjuk és öntünk alá kevés vizet. Serpenyővel lefedve teljesen puhára pároljuk. Közben adhatunk még hozzá vizet. Majd a végén hagyjuk elpárologni a vizet és pirosra sütjük.
A lencsét fél-1 órára beáztatjuk. Feltesszük főni (annyi vízben, ami ellepi, és ha nagyon elfőne, akkor pótoljuk) és teszünk a főzőlébe fokhagymát és feldarabolt vöröshagymát. Ha forr, sóval, delikáttal  és piros arannyal ízesítjük.
Ha a lencse megpuhult, paprikás rántást teszünk rá és még pár percig forraljuk.

Hozzávalók:
0,5 kg oldalas
15 dkg lencse
2-3 gerezd fokhagyma
1 vöröshagyma (négybe vágva)
só, delikát (ízlés szerint)
1-2 kk. piros arany
rántás



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése