2017. január 21., szombat

Mini kakaós csigák

sajtos pogácsa mellett készült egy IR-barát édesség is. Az eredeti recept innen van, amit átalakítottam.

Elkészítése

A gyúrást most is a kenyérsütőre bíztam. Egyrészt sikerélményem is hamarabb van így, másrészt, addig tudok mást is csinálni. :)
A tejszín és víz keverékét a kenyérsütő üstjébe tettem. Majd beletettem az olvasztott margarint, és a pici sóval és cukorral összekevert liszteket. A tojássárgáját a tetejére tettem, illetve rámorzsoltam az élesztőt és egy pici sütőport*.
Meleg radiátor mellett, lefedve megkelesztettem. Miután megkelt, kinyújtottam, lekentem olajjal és megszórtam pici xilittel**, illetve a Szafi négyszeressel elkevert kakaóporral. Feltekertem, szeleteltem, egy kissé "szétlapítottam" a csiguszokat és margarinnal kikent, liszttel megszórt tepsiben sütöttem 160 fokon kb. 25-30 percig úgy, hogy a 10. és 20. perc után langyos, xilites tejszínnel megkentem a tetejét.
Frissen xilites porcukorral szórtam meg a tetejét.

Hozzávalók:
18 dkg tk. liszt
5 dkg rétesliszt
2 dkg sikér
4 dkg olvasztott margarin
1 tojássárgája
kb. 1,3 dkg friss élesztő
2 csipet sütőpor
1 csipet só
1-2 csipet cukor (élesztő miatt)
50 ml tejszín
100 ml víz

Töltelékhez:
2 ek. kakaópor
1,5 ek. Szafi négyszeres

olaj
xilit (megszórni a kinyújtott tésztát és a tejszínbe)

50 ml tejszín (sütés közben kenéshez)

xilites porcukor a tetejére





*(Nem volt elég friss élesztőm, ezért egészítettem ki sütőporral.)
**Még nem igazán ismerem ezeket a diétában használatos édesítőket, így a kakaóval összekevert négyszeres mellé még tettem a tésztára egy pici xilitet. Biztos, ami biztos alapon. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése