2017. január 21., szombat

Sajtos pogácsa

Mióta kiderült az IR, és nagyjából tartom a diétát, egyre többször sütök itthon mivel a boltokban kevés olyat találok, ami a diétába beleillik. Arról pedig már ne is beszéljünk, hogy az "egészséges" dolgokat milyen horror áron adják. A diéta mellett az itthon sütés mellett szól az is, hogy spóroljak. Bár nem kifejezetten voltam soha az a típus, aki minden reggelire a pékségbe rohan valamiért, de a diéta előtt hamarabb vettem meg én is egy kiflit, vagy néha napján egy lekváros táskát, mert úgy volt könnyebb. Remélem, így a pénztárcámban is több marad, amit aztán más olyanra költhetek, ami jó nekem. :) 
A mai napon egy sósat és egy édest készítettem. Átalakítottam egy jó receptet. Szerintem átalakítva is jó lett. :) Papámnak nagyon ízlett. 
Az eredeti recept innen van. Én most az én verziómat írom le.

Elkészítése

A dagasztást kenyérsütőre bíztam. Alulra tettem a víz és tejszín keverékét, bele a tojássárgáját és tejfölt. A liszteket a sikérrel, sóval, cukorral és szárított élesztővel összekevertem, majd elmorzsoltam benne a margarint és ezt is beletettem a kenyérsütő üstjébe. 
A kenyérsütő szépen bedagasztotta, majd meleg radiátor mellett, lefedve hagytam megkelni.
Lisztezett deszkán kinyújtottam, lekentem olvasztott margarinnal a tésztát. Majd jobbról, balról behajtottam a közepére, illetve alulról és felülről is. Ezt még félbe hajtottam és újra kinyújtottam, megkentem olvasztott margarinnal. Ezt háromszor megismételtem, végül kinyújtottam és kiszaggattam.
Lekentem a pogácsák tetejét tojásfehérjével és megszórtam sajttal. Az eredeti recepthez hasonlóan 180 fokos légkeveréses sütőben kb. 15 percig sütöttem.
Én most pohárral szaggattam ki, mert még nincs szaggatóm, de szerintem így is jó lett. :)

Hozzávalók:
18 dkg tk. liszt
5 dkg fehér liszt
2 dkg sikér
12,5 dkg margarin +  kenésekhez hajtogatásnál
1-2 nagyobb csipet só
1,5 tk. szárított élesztő
1/2 kk. cukor (csak hogy az élesztő felfusson)
30 ml tejszín (csak, mert ennyi volt megbontva...)
70 ml víz 
1 tojássárgája
2 ek. tejföl

1 tojásfehérje
sajt


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése