2011. július 11., hétfő

Cukros-fűszeres muffin

Ez a muffin engem a karácsony ízvilágára emlékeztet. Mivel szinte minden hozzávaló megvolt otthon, ezért is esett a választásom ennek a készítésére. Nem vagyok egy nagy sütievő, de ilyet már sütött Anya is, ízlett. Ez a másik ok, amiért ezt készítettem el most én is. Az Ezerízű muffin c. könyvből vettem a receptet.

Így készült

A lisztet elkevertem a sütőporral és cukorral. Majd olvasztott vajat, felvert tojást és tejet tettem bele. Ezt a masszát összekevertem egy fakanállal. Majd - még kicsit ügyetlen mozdulatokkal (eddig főleg Anya csinált muffint, illetve a sütőformába ő csempészte bele a tésztát) - beletettem a muffinsütő formába a keveréket. Sütőpapírban sültek, de volt már, hogy margarinnal kentük be a formát.  A tetejére szegfűbors, fahéj, szegfűszeg, szerecsendió és gyömbér keverékét kell szórni. Mézessütemény - fűszerkeveréket is tehetünk a tetejére. Nem hiába mondom én, hogy karácsony ízű ez a muffin. :)

Hozzávalók:
2 bögre finomliszt
3 tk. sütőpor
1/4 bögre cukor (én fehéret használtam, de szerintem akár barna is lehet)
50 g vaj (margarint használtam)
3/4 bögre tej
A rátéthez: 1/4 bögre cukor, 1 tk fűszerkeverék, 1 tk. fahéj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése