2011. július 11., hétfő

Zsemle

Ma zsemle sütésre vállalkoztam egyes egyedül. :) A sütéssel úgy vagyok, hogy szeretem, ha van "szülői felügyelet" mellettem. De most csakis a saját tudásomra és ügyességemre hagyatkoztam. :) Dr. Zackel Erna: Süssünk otthon c. könyvében található egy vajas zsemle recept, aminek alapján én is sütöttem. A megadott hozzávalóknak kb. felét vettem, így 8 kisebb-nagyobb zsemle született.

Így készült

Kis langyos, cukros vízbe belemorzsoltam az élesztőt. Amíg kelt az élesztő, addig kimértem a lisztet és cukorral, sóval elkevertem. Majd olvasztott margarint összekevertem egy tojással, tejjel és a megkelt élesztővel. Ezt a lisztes keverékhez adtam és tésztát gyúrtam belőle. Kb. 50 percig kelesztő tálban pihent a tészta. Ezután kivettem a tésztát a tálból, lisztezett felületre helyeztem és felvágtam több darabra, amelyekből zsemlét formáztam. Lisztezett tepsibe helyeztem a zsemléket, kevés vízzel és olvasztott margarinnal megkentem őket. Ezután megsütöttem. Kb. 20-25 perc a sütési idő.

Hozzávalók (kb. 8 darabhoz):

50 dkg finomliszt
6-7 dkg margarin
2-3 dkg cukor
1 dl langyos tej
0,5 dl víz
1 kk. só
2 dkg élesztő
1 tojás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése