2011. július 8., péntek

Tortilla

Tegnap elég "termékeny" napom volt. Végre, elkészítettem a tortillát, amire már hetek óta vágytam. :)

Gyúrás vs. nyújtás

Nem tudom, ki hogy van vele, de akár hányszor próbáltam már tortillát csinálni, mindig gondban voltam egy picit. Pedig recept alapján készítem, ergo megfelelő a hozzávalók mennyisége. Még a gyúrás hagyján is, pedig azt sem gyakoroltam még sokat. De a kis golyócskákból nehezen megy a korong formázása. 1. alaktalan lesz = nem olyan szabályos kör alakú, mint a bolti 2. kicsi a tészta, azaz vékony is lesz végül, mintha kevés lenne a hozzávaló. Vagyis a leírt hozzávalókból lehet kevesebb normális tortilla lapot lehetne készíteni, mint egyébként ír. De akkor meg lehet, nem férne bele a serpenyőbe.
Na, de mégis gyártottam 13 tortilla lapot, még ha kicsit formátlan vagy kicsi is lett. Jó ízűen ettünk belőle. :)

Így készült

A lisztet összekevertem a sóval, sütőporral. Majd a margarint elmorzsoltam benne. Ezután annyi vizet adtam hozzá, hogy jó állagú tésztát kapjak. Majd 15-20 percig letakarva pihenni hagytam a tésztát. Ezután feldaraboltam, az előírt 12 db helyett, nekem 13 db lett. :) Golyókat formáztam belőle, majd elkezdődött a nyújtás. Amíg egyet nyújtottam a többi golyó pihent a tálban lefedve. Végül zsiradék hozzáadása nélkül palacsinta sütőben kisütöttem. Egy-egy oldalát 2-3 percig sütöttem. Akkor jó, ha elkezd hólyagosodni és enyhén barna foltocskák jelennek meg a tésztán.

Hozzávalók (Mexikói konyha c. könyv):

35 dkg sima liszt (+ munkafelületre)
1 tk. só
1/2 tk. sütőpor
7-8 dkg margarin vagy más növényi zsiradék
kb. 1,25 dl forró víz

A tésztába most sonka szelet, sült krumpli, vegyes saláta, édes chiliszósz, sajt, olívabogyó és ketchup került.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése