2011. október 24., hétfő

Brokkolis-sajtos-sonkás-tejszínes csirkemell

Tegnap Anya marhapörit készített, de kivett a fagyóból egy csirkemellet is. Biztos arra gondolt, hogy én is alkotni akarok, vagy biztosra ment, hogy legyen több kaja. :)
Először hamis magyaróvári szeletet akartam készíteni. Tehát gomba nélkül. Nem rajongok a gombáért és nincs is itthon. :) De azért egyszer arra is sor kerülhet, pl. ha vendégek jönnek. De akkor most jöjjön a brokkoli-sajtos-sonkás-tejszínes csirke. :)

Elkészítése

A csirkemellet vékony szeletekre vágjuk. (Klopfolni is lehet, én most nem tettem.) Mindkét oldalát besózzuk, majd kiolajozott hőálló tepsibe/edénybe helyezzük a szeleteket. Meghintjük 1-2 csipet borssal és delikáttal. Tetejükre tesszük az apró kockákra vágott sonkát. Majd rátesszük a megtisztított, nyers brokkoli rózsákat, leöntjük tejszínnel elkevert tejföllel és végül megszórjuk reszelt sajttal. 180 °C-os előmelegített sütőben kb. 1 órán át sütjük.

Hozzávalók:

40-50 dkg csirkemell, szeletelve
10-15 dkg sonka
1 dl tejföl
1 dl tejszín
trappista sajt (ízlés szerinti mennyiség), reszelve
fél fej brokkoli, rózsáira szedve
só, bors, delikát, ízlés szerint (a tejszínes tejfölbe is tehetünk)
Nagyon örültem, mert még a Barátom is evett a brokkoliból. Azt mondta, sülve ízlik neki. :)

1 megjegyzés: