2011. október 26., szerda

Kenyérlángos, az első

Már régóta tervezem, hogy sütök kenyérlángost. Hisz' a vásárokban olyan finom, de olyan drága is. Úgyhogy általában csak szemmel táplálkozom ott. :) De most elhatároztam, hogy sütök. Volt időm rá, és Barátomnak akartam kedveskedni. Végül ketten sütöttünk. :) Eddig nagyon jól rejtegette, hogy milyen ügyesen bánik a nyújtófával. :) Nagyon ügyesen kinyújtotta a tésztát, mondhatni szabályosra. Egy picit vékonyka lett, de akkor is jól sikerült a nyújtás. :)
Még azt kell kitapasztalnunk, hogy milyen hőfokon és mennyi idő alatt is süssük jól meg. Ugyanis egy kissé megszáradt a tészta, pedig nem is sokat sült. "Játszadoztam" a hőfokokkal. 150-200 °C-on sütöttem. Mi kétfelé vettük a tésztát, így kétféle feltéttel sütöttem. A második adagnál lejjebb tettük a sütőben a tepsit, ez szerintem jobban is sikerült. Elősütöttem a tésztát, aztán feltéttel együtt továbbsütöttem.
Tanácsok a következő sütésünkhöz: A tésztát nem muszáj kettévenni, lehet vastagabbra nyújtani. Úgyis akad pár tepsi, megtaláljuk a megfelelő méretet. :) Egyből rá lehet tenni a feltétet, és egyszerre megsütni. Magas hőfokon (kb. 200 °C, rövid ideig sütni (kb. 20-25 perc). (Ezek a tanácsok nekem szólnak. Átrágva a tésztát :) és a sütés menetét, ilyen következtetésekre jutottam. De bárkinek bármilyen tanácsa/ötlete van, szívesen fogadom. :))
A hozzávalókat kenyérsütőgépben megdagasztottam. Majd 1 órán át kelesztőtálban pihentettem. Kicsit átgyúrtam és kinyújtottuk. Elősütöttem a tésztát, majd rátettem a feltétet és még sütöttem. (Időket most nem írok és hőfokot sem, mert ezt még ki kell tapasztalni. Szerintem sütőtől is függ. Aki gyakorlottabb a sütésben, az valószínűleg tudni fogja, hogy meddig és milyen hőfokon süsse.)

Hozzávalók:
45 dkg liszt
2,5 dkg élesztő (én a liszt tetejére morzsoltam)
2 kisebb, főtt burgonya áttörve (belekeverve a lisztbe)
1/2 tk. pirospaprika (lisztben elkeverve)
2-3 tk. só (vízben, tejben megolvasztva)
csipet cukor
1,5-2 dl víz
1 dl tej
2 ek. olaj

Feltét: Mi tejfölös, szalonnás/kolbászos, lilahagym sajtos feltéttel készítettük



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése