2011. október 8., szombat

Lengyel rozskenyér

Ma egy új receptet próbáltunk ki. Itt találjátok meg sok más recept mellett. Kedvet kaptam ahhoz, hogy többféle receptet kipróbáljak, és rájöjjek arra, melyiknek is van a legjobb íze és állaga. Amennyiben Anya is vállalkozó kedvében lesz, és még ideje is van, akkor a jövőben szeretnék még kipróbálni néhány receptet. Mint már mondtam, sütéskor jobban szeretem, ha Anya is ott van és legalább szemmel követi a műveleteket. :) Majd ha több gyakorlatom lesz, akkor nyugodt szívvel bevállalom egyedül is. Azért így is bátorkodtam már, meg bátorkodnék is egyedül sütni, de mégis csak jó, ha van egy kis segítség. :)

Felvezetés után jöjjön a recept!

Így készült

A tejet és a vizet kevés sóval meglangyosítottuk, majd kimértük a lisztet. Először a folyadékot öntöttük a kenyérsütő "edényébe", majd beletettük a mézet és rászórtuk a lisztet. Kis árkot készítettünk, amelybe belemorzsoltuk az élesztőt. Ezután beindítottuk a félórás dagasztó programot. Majd egy kicsit átgyúrtuk a tésztát, megformáztuk és belehelyeztük a kenyérsütő jénainkba. Bekentük vízzel és hagytuk kelni kb. 30-40 percig. Majd 200 °C-ra előmelegített sütőben sütöttük kb. 20-25 percig, és további 25-30 percet 150 °C-on. A megsült kenyeret is bekentük vízzel.
(Nem minden műveletet én csináltam, ezért volt egyszerűbb, ha többesszámban írom.)
A recept alapján kelesztés előtt köménymaggal kell megszórni a kenyér tetejét, de mi ezt nem tettük. Egyébként szerintem bármilyen magvakkal meg lehet szórni, úgyis finom és jól néz ki.

Ilyen lett a miénk:
Lengyel rozskenyér

Hozzávalók:

22 dkg rozsliszt
22 dkg finomliszt
2,5 dkg élesztő
2 kk. só
2 kk. méz
1,5 dl tej
1,5 dl langyos víz
(1 ek. kömény, vagy bármilyen mag)

ui: Finom lett és jó sűrű. Egy vékonyka szelet elég a reggelihez. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése