2012. március 6., kedd

Tejszínes-borsos tokány

Jártatok már úgy, hogy körülvettétek magatokat több szakácskönyvvel és receptmagazinnal, de mégsem tudtátok, hogy mit főzzetek? Én már nem egyszer jártam így. :) Legutóbb tegnap este, amikor a mai menüt terveztem. Anya se tudott jó ötletet adni, mivel ő azt látta, hogy előttem van egy rakás recept. :) Ilyenkor egy kicsit pörgetném az idő kerekét és hallanám, hogy: - Drágám, én hurkát ennék meg kolbászt!, - Anya, én rántott húst kérek! :) Mindennek eljön az ideje, és mindennek megvan a maga előnye és hátránya. :) 
Hála abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy kettőnk közül csak én vagyok válogatós. :) Így az esetek 95%-ban azt eszünk, amit én is szeretek és mondjuk én találom ki. A maradék 5%, amikor Anya enne például egy kis paprikás krumplit és akkor én azt meg is csinálom, de mellette mondjuk magamnak mást készítek. :)
Végül sikerült döntenem, és a Mindennapi finomságok/Ebéd c. könyvből a borsos tokányra esett a választásom. Mamám tejszínesen/tejfölösen szokta készíteni, ezért ennyiben én is módosítottam a recepten. Meg annyiban, hogy a hagymát kihagytam... akarom mondani, kifelejtettem. :) A fehérbort tényleg kihagytam, mert az nincs itthon és általában nem is használok ételekhez. De egyik lépés sem ront a helyzeten, a recepten.
Még annyiban más az én általam elkészített tokány, hogy marhahús helyett "böszörményi" tarját használtam. :)
A hosszú felvezető után, akkor jöjjön a recept.

Elkészítése

A felkockázott szalonnát zsírjára pirítjuk. Kivesszük a szalonnadarabkákat és a zsírban fehéredésig pirítjuk a felkockázott/felcsíkozott húst. (Ha szükséges, akkor tehetünk még belőle zsírt/margarint, de ha túl sok lenne, akkor ki is vehetünk belőle.) Ízlés szerint sóval, borssal, delikáttal és egy pici csípős paprikakrémmel (EP) ízesítjük. Felöntjük egy kevés vízzel, fedő alatt puhára pároljuk. Ha szükséges, akkor időközönként pótoljuk a vizet. Amikor a hús kezd puhulni, beletesszük a felkockázott paradicsomot és paprikát. Később belekeverjük a szalonnadarabkákat. Miután teljesen megpuhult a hús, tejszínben elkevert liszttel besűrítjük és még néhány percig forraljuk.

Hozzávalók:
60 dkg tarja
10-15 dkg füstölt szalonna 
só, bors, delikát
1/2 kk. Erős Pista
(esetleg zsír/margarin)
2 dl víz (+ amennyi szükséges)
fél paprika
fél paradicsom
1,5 dl tejszín
1 tk. púpozott tk. liszt



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése