2012. június 13., szerda

Frankfurti/ káposztaleves 2.

Ez a leves már szerepel a blogban. Még a kezdetekben tettem fel. Akkor történt egy kis "baki" a készítésnél. Így most megtörtént a "hiba" orvoslása és került a levesbe rántás. :) Ma virslivel készítettem. Bár nem rajongok a virsliért - szerintem ezt már említettem is - és nem is sűrűn eszünk, de ebbe valahogy az illik szerintem a legjobban.
Vigyáznom kellett, nehogy kísértésbe essek... Ugyanis nagyon szeretem a káposztát nyersen. Egy kis sóval, köménnyel és ecettel megbolondítva. :) De most nem saláta, hanem leves lett a káposztából.

Elkészítése

A káposzta külső levelét leveszem, megmosom. Apró csíkokra/kockákra felszeletelem, a torzsa vastagabb részét kivágom. Besózom és megszórom egy kis köménnyel is. Kicsit állni hagyom, addig megtisztítom és felkockázom a krumplit.
Kb. 1,5 l vízbe felteszem főni a káposztát és a krumplit. Néhány perces főzés után ízesítem sóval, borssal, delikáttal.
Amikor a krumpli félig puha, beleteszem a felkarikázott virslit. 
Miután minden megpuhult, rántást teszek rá (1 ek. rántást elkeverek egy kis kivett lével), majd egy kevés tejfölt (1-2 ek. tejfölt szintén elkeverek egy kis kivett lével).
Végül még néhány percig forralom.

Hozzávalók:
1 fejeskáposzta (kb. 40 dkg)
2 közepes krumpli
1 pár virsli
só, bors, delikát, kömény
1 ek. rántás
1-2 ek. tejföl (tejszín vagy tej is lehet helyette)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése