2012. június 7., csütörtök

Krumplileves kolbásszal, Pulyka napok 2012

Most egy levest szeretnék mutatni és egy debreceni programot ajánlani. Kezdjük a levessel. :)
Tegnap kitaláltam, hogy: "Tudod, olyan krumplilevest kellene enni, mint régebben, olyan kolbászost..." :) Szóval régebben Anya többször készített ilyen levest. Én nagyon szerettem, és azt kell mondanom, hogy még mindig nagyon szeretem. Nálam az egyszerű, de nagyszerű kategóriába tartozik. Most emlékeztettem magunkat a régi jó ízre. :)

Elkészítése

A kolbászt kisebb darabokra vágjuk és feltesszük főni. Kb. 15 perc múlva hozzáadjuk a felkockázott krumplit, répát és petrezselyemgyökeret. Ízlés szerint sóval, borssal és egy kevés delikáttal ízesítjük.
Ha megpuhultak a zöldségek, akkor berántjuk a levest. A levesből kimerünk egy keveset, simára keverjük benne a rántást, majd hozzáadjuk a leveshez. Majd szintén kimerünk egy keveset a levesből, elkeverjük egy kevés tejföllel és hozzáadjuk a leveshez. Még néhány percig forraljuk.
(Tejföl helyett lehet tej vagy tejszín is.)

Hozzávalók:
3 közepes krumpli
2 répa
1 petrezselyemgyökér
10-15 cm száraz, füstölt kolbász
só, bors
1 tk. delikát
1 ek. rántás
1 ek. tejföl





Pulyka napok 2012

Idén is megrendezésre kerül Debrecen egyik gasztronómiai fesztiválja. Június 9-10-én tartják. Lesz profi- és amatőr főzőverseny, valamint pincéreknek futóverseny. :)
A program honlapját itt találjátok.
Még nem tudom, hogy alakul a hétvégém, de ha lesz időm, akkor kinézek én is a főtérre. Azt nem garantálom, hogy enni is fogok valamit, de ha sajtkóstoló lesz, azt nem hagyom ki. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése