2012. július 20., péntek

Dunántúli kirándulás - befejező rész

2012. július 12-13.

Úgy gondoltam, hogy az utolsó 2 napról egy bejegyzésben írok. Az utolsó nap nagy része utazással telt, így kirándulgatni nem is nagyon volt már időnk. Viszont a 4. napra is jutott még pár látnivaló.
Első nap Zalaegerszegen csak autóval köröztünk parkolóhelyet keresve, így a városnézés még hátra volt.
Tehát Zalaegerszegen a Plázánál ingyen leparkoltunk - és aztán rájöttünk, hogy nagyon közel van a belváros, így az autót ott is hagytuk.
Városnézés előtt "loptam" a netet és egy kényelmes fotelben szörföztem a világhálón, ami a Pláza földszintjén van. Csúnya zöld színű, de azért kár, hogy nem fért bele a táskámba... Bár a szobámba se nagyon férne be. :)

2 hosszú utcán mentünk végig Zalaegerszegen. Közben kattintgattam és készítettem pár képet.

Első nap itt akartunk főzeléket enni. De sajnos, nem tudták megmondani, hogy hol van. 4. nap pedig "véletlenül" megtaláltuk. Szinte a belvárosban van... De akkor még nem volt ebédidő, így kimaradt ez az étterem.

Paradicsom Étterem, Zalaegerszeg
 Mielőtt tovább indultunk volna, még a Press Cafe-ba beültünk. Ahol ezt ittam:

Málnás finomság
Zalaegerszeg után Vasvár felé vettük az irányt. Ekkor már dél körül járt, de inkább valamivel utána. Étterem után kérdezősködtünk, és a Hubay Éttermet ajánlották. Kicsit kétkedve tértem be, de aztán pozitívan csalódtam. Nem túl különleges, de számomra mégis nagyszerű ételt kértem. Azt hittem először, hogy kevés lesz... de az utolsó falatok már alig mentek le, pedig nagyon ízlett. Gnocchit ettem. Amit a mai napig nem tudok, hogy hogy ejtjük a nevét. :) Valaki esetleg elárulja? Én korábban azt hittem, hogy "gnoccsi", Nők lapjában az volt, hogy "ejtsd: nyokki", a pincér azt mondta, hogy "gnokki". Na, erre varrjatok gombot! :)

Hubay Étterem, Vasvár

Ilyen volt a mi asztalunk is - kockás terítő "hasonmás" :)

Babgulyás

Burgonya gnocchi füstölsonkás sajtmártásban (csak ezt ettem én :))
Tele hassal újra autóba pattantunk és a Szajki-tavaknál álltunk meg. A tavak egy részét néztük meg, ahol strand van. A parkolásért kell fizetni 500 Ft-ot. De a parkolóőr bácsi volt olyan kedves, hogy nem kért tőlünk díjat, mert csak 10-15 percig maradtunk, míg körbenéztünk. Csak szebbek a természetes vizek...

Szajki-tavak
Majd Zalaszentgrótra mentünk fazekasokat keresni. Az internet szerint ott is vannak. De a helyiek mind Kehidakustányra irányítottak minket és egy hölgyet ajánlottak.
Azért Zalaszentgróton is sétálgattunk egy keveset.

Zalaszentgrót
Kehidakustányról már nagyon sokat lehetett hallani a tévében. Ezért mi sem hagyhattuk ki. Megnéztük a Deák-kúriát. A belépő 700 Ft volt.
Deák-kúria, Kehidakustány

Kehidakustány fazekasánál nem sikerült beszerezni semmit. Azt mondta, alig győzi elkészíteni a megrendeléseket, így nem igazán voltak eladásra termékei.

Kehidakustányról már csak a szállásra vezetett az utunk, ahol finomat ettünk és este sokáig beszéltünk a háziakkal. Kellemes este volt, nagyon jól éreztem magam. :)

Utolsó nap reggeli után még elmentünk egy fazekashoz, de arról majd lesz egy külön poszt. Előtte már a csomagjaink nagy részét összepakoltuk, így amikor visszamentünk a szállásra, csak az autóba kellett pakolni a táskákat, csomagokat. Hazafele is tartottunk párszor pihenőt. Pölöskén pölöskei szörpöt és üdítőt vettünk. :) Zalaapátiban magunkba töltöttünk egy kevéske koffeint. :) Hosszabb megállónk Balatonföldváron volt, ahol ebédeltünk. Balatonföldvár után még megálltunk Nagykőrösön kifli vásárlás céljából a Tesconál. Onnan pedig repesztettünk haza. :)

Kukorica Csárda - Balatonföldvár

Ilyen étteremben én még nemigen voltam. Nagyon profi volt minden. Látszott, hogy mindenkinek megvan a helye, a feladata, senki nem ugrál, nem kapkod, nincs nagy csevegés, röhögés a pincérek között. (Utóbbira is volt már példa...) Minden ételnek megvan a saját kis edénye, amiben kihozzák. Főként a leveseket szuper kis lábasokban. Jaj, úgy hoztam volna én is haza olyanokat... :) Szóval szuper volt a kiszolgálás és az étel is. :) Ha arra jártok, próbáljátok ki. Bár nem a legolcsóbb hely, de szerintem rendben van az ár-érték arány.

Sertéskaraj gombás szárnyasmáj raguval serpenyőben + krumpli

Pulykamell cukkinivel, brokkolival négy-sajtmártással takarva, kemencében sütve

Kukorica Csárda, Balatonföldvár
Fáradtan, de annál több élménnyel tértünk haza. Másnap reggel még azt sem tudtam, hol ébredek. Azért jó volt a saját ágyamban aludni. :) Sok helyen jártunk, sok szépet láttunk. Jó lenne több ilyen mozgalmas hét. :)

1. Gnocchi a kiejtése Nyokki.:)

2. Imádom az ilyen túrákat,apával együtt! Feltölti az embert egy kis időre:)) Nyokkinak ejtem én is,gnocchit.

3. A csárdás kaják és a népi mintás tányérok nagyon jól néznek ki.
    Itt, Németországban gnokki-nak mondják. Eleinte én is automatikusan Gnoccsinak mondtam, de akkor mindeki úgy nézett rám, hogy azt sem tudték, miről beszélek. Azt hiszem, olasz szó, vagyis Déltirolból származó kaja, de nem vagyok biztos benne, talán rákeresek a neten.