2012. július 14., szombat

Dunántúli kirándulás - Part 1.

5 napot kirándultunk Zala és Vas megyében. Persze, több megyét is érintettünk utunk során, de ez a 2 megye az, ahol nagyon sok helyen jártunk. Mivel a szálláson nem volt internet, nem tudtam azonnal leírni a frissen szerzett élményeimet. Vagyis wordben tudtam volna előre írni, de egy-egy fárasztó nap után már nem volt kedvem írni. :) Sok fényképet készítettem és menet közben jegyzetelgettem, hogy hol jártunk, mit láttunk. Úgyhogy most ezek alapján igyekszem összehozni a bejegyzéseket, több részre bontva. Többnyire képes beszámolók lesznek, de próbálok írni is mindenről.

2012. július 9.

Ébresztő hajnal 3-kor. Rémes volt. :) (Csakis vizsgák előtt nem esett rosszul felkelni ilyenkor...) Még a kávé sem esett jól. De azért a tervezett 4 órás indulás összejött.
Első megállónk Nagykőrösön volt, ahol egészségügyi -és reggeli szünetet tartottunk. Majd megálltunk még Siófokon, ahol a Tescoban magunkhoz vettünk egy kis nasit, hogy még legyen energiánk az úthoz. :)
Nagyobb végtagmozgatós megállónk Balatonföldváron volt, ahol megnéztük a kikötőt, fényképeket készítettem, képeslapot vásároltam és még a lábunkat is megmártóztattuk a Balcsiban. :) Strandolni is lett volna kedvem, de hát nem balatoni nyaralásra indultunk. :) Csodálatos napsütés volt, kellemes volt a víz, sokan napoztak a parton, áztatták magukat a vízben. :)
13-14 óra között érkeztünk meg Zalaegerszegre. A Pláza előtt leparkoltunk ingyenesen, és körbenéztünk a bevásárló központban. Már szinte kopogott a szemem az éhségtől, de sajnos semmi megfelelőt nem találtunk. Alig akadt 1-2 gyorsétterem, ismertebb fajtából tán egy sem. Üzletek is alig voltak nyitva. Bár az itthoni Pláza sem egy nagy szám, sorra zárnak be az üzletek, de a zalaegerszegi tán még gyengébb. Azért az ingyen wifi lehetőségével éltem. :) Majd továbbindultunk a belvárosba, ahol még köröztünk jó sokat, mire leparkoltunk. Egyrészt alig volt szabad parkoló, másrészt mindenhol 160 vagy 240 Ft-ért lehetett 1 órára leparkolni. (De másik nap rájöttünk már, hogy a Plázához is nagyon közel van a belváros, így ott ingyenesen lehet parkolni órákig.) Végül találtunk egy hűvösebb helyet, és ahhoz nagyon közel betértünk egy helyre megebédelni...

Arany Bárány Étterem - Zalaegerszeg

Nemcsak étterem, hanem hotel is. Szép-kártyával is lehet fizetni. (De egy külön bejegyzésben sokkal jobb szállást fogok ajánlani :).) Mivel már délután 2 óra fele járt az idő, ezért nem sokan voltak ebédelés gyanánt az étteremben és a menüjük is elfogyott. De így is sikerült finom és viszonylag olcsó ételt választani. Kedves volt a pincér hölgy és elég gyors volt a kiszolgálás is. Szerencsére pozitív volt az első gasztronómiai élményem, és finom a helyi prósza is. :)
Én eddig nem ismertem a prószát. Kérdeztem is a pincért, hogy mi az. Remélve, hogy tart róla egy prózát... :) De hirtelen csak annyit mondott, hogy "burgonya prósza". Mondtam, hogy nem vagyok helyi. Aztán elmondása alapján arra jutottunk, hogy a mi lepcsánkánkhoz/rösztinkhez hasonlít. Nem egészen, mert ránézésre meg a palacsinta tesója. :) Mivel sikerült a helyi ételekről egy kis szakácskönyvecskét venni, és benne van a prósza, majd én is elkészítem és mutatom a receptet.
Akkor jöjjön, amivel megtöltöttük a bendőnket:

Csülkös babgulyás
Prószába sült csirkemell pepperonival
Zalaegerszeg után már csak a szálláshely előtt parkíroztunk le, vagyis Zalalövőn a Dedesi Vendégház udvarán. A szállás szuper volt, ezért külön bejegyzést érdemel. A szállás elfoglalása után, még a közeli Borostyán tavat néztük meg, ahol strandolási lehetőség (is) van. Lehet parkolni, felnőtteknek 450 Ft a belépő, a diákjegy 300 Ft-ba kerül. Gyönyörű természeti környezetben, homokos-kavicsos aljú, tiszta tóban lehet fürdőzni. Jobb, mint egy kiépített élményfürdő. :)

A szálláshelyen vacsoráztunk, de azokat az ételeket majd a szálláshellyel együtt mutatom meg. Elárulom, nagyon finom volt. Jól főzött a házi néni. :) Este 10 után hamar kidőltünk, hogy pihenten vágjunk bele a második napra tervezett utazásba. De az már egy következő bejegyzés... :)

1. Szép helyeken jártatok, nagyon szeretem Vas megyét.az Őrségért meg oda vagyok egészen. Fiam vend vidéken él,csodás hely. Tengnap jöttünk mi is onnan haza.Csak ajánlani tudom,ha mész legközelebb látogass el Mária újfalusi tóhoz,Szentgotthárd közelében,és Kétvölgyre a vendvidéki vendégházba.Én is most rakom a blogomra az ottani élményeket.

1. Tényleg nagyon szép környék, teljesen más mint felénk az Alföld. :) Maradtak ki helyek, úgyhogy valamikor biztosan visszatérünk még.