2012. július 16., hétfő

Dunántúli kirándulás - Part 3.

2012. július 11.

Előző este is esett az eső, de már nem volt annyira zavaró, mint első éjszaka. Reggel azonban szép időre ébredtünk. Erre a napra is több város/falu volt tervbe véve, de Zalalövőn kezdtük a kirándulást. Ha már ott szálltunk meg, akkor illett sétálni egyet a központban. :) Bár nem láttunk szerintem minden helyi nevezetességet, de lőttem pár fotót nézelődés közben:

Zalalövő

Vadása-tó, Hegyhátszentjakab

Innen a Hegyhátszentjakab határán lévő Vadása-tavat indultunk megnézni. Ennek neve a lyukakat ásó vad rókákból ered. :)

A Vadása-tó után következett Pankasz, ahol egy 1755-ben épült műemlék haranglábat tekintettünk meg tisztes távolból. Ugyanis a harangláb közelében a nagy pulyka kis pulykákat gyártott. :) Nem akartunk zavarni, nehogy megkergessen. :)

Harangláb, Pankasz

Nagyrákoson szuper, nádfedeles népi lakóházat láttunk. Nekem nagyon tetszenek az ilyenek mindenféle berendezéssel együtt. :)

Népi lakóház, Nagyrákos

Őriszentpéteren egy Árpád kori templomot néztünk meg, ahova a belépő 300 Ft és jár mellé egy ingyen képeslap. :)

Szalafő-Pityerszer látványossága a népi műemlékegyüttes. Falumúzeum formájában láthatóak a népi építészet emlékei. Több régi típusú házat néztünk itt meg és egyet-kettőt szívesen haza hoztam volna. :) Szóval ez a skanzen, ami még nagyon magával ragadott engem. Szintén a szuvenír, pontosabban a szatócsboltban lehet jegyet váltani 550 ft-ért. Az a bolt... hát ott is tudtam volna venni egy bögrét, meg még egyet, meg egy kis tálkát, meg a párját... szóval nagyon szuper dolgok voltak ott. Vettünk egy őrségi receptes könyvecskét. :)

Kedvenc boltom :)
Pityerszer
Ez volt a kedvencem *-*

Itt Pityerszeren egy régi pajta/istálló lett büfévé alakítva. Hát a büfés csak nézett, amikor megkérdeztük, hogy mi az a hajdina. Azt mondta, hogy gabona. Oké... Okosabbak lettünk. :) Hajdinás vargányalevest ettünk. Most is megennék egy tányérral, nagyon finom volt.

Hajdinás vargányaleves

Farkasfán megnéztük a kilátót és a templomot. Előbbit én csak lentről figyeltem, mert fájó hassal nem volt még kedvem küzdeni a tériszonyommal is. :)

Kilátó, Farkasfa

Templom, Farkasfa

Következett a Hársas-tó, ahol ingyen lehet strandolni. Mi csak egy lábáztatás erejéig próbáltuk ki, de nagyon szép természeti környezetben található ez a tó is.

Hársas-tó

Magyarország legnyugatibb pontján is jártunk, Felsőszölnökön. Túl sok látványosságot itt nem fotóztam, mert nagyon fájt a pocim... :(

Református templom, Bajánsenye

Két helyen fazekasoknál is voltunk ezen a napon, de a fazekas csapatról is külön posztban írok.

Ezen a napon is sok új élménnyel gazdagodva tértünk vissza a szálláshelyre. :)

1. Én két évvel ezelőtt voltam Őriszentpéteren nyaralni :) De Pityerszer és Velemér azóta is élénken él az emlékezetemben... Egyszerűen csodálatos! :)

2. Pityerszert én sem fogom elfelejteni. :) Szép környék, az tuti.

3. Szép helyeken jártatok. Ez a környék engem is mindig vonzott...