2013. március 17., vasárnap

Mézes-fokhagymás csirke aszalt gyümölcsökkel

Elkészítése

A csirkemellet előző nap felkockázzuk és bepácoljuk. Olaj, csirke fűszer, zúzott fokhagyma keverékéből áll a pác.
Másnap egy mélyebb, fedeles serpenyőben fehéredésig pirítjuk a csirkét, majd öntünk alá vizet, és fedő alatt kb. 10 percig pároljuk.
Az apróra darabolt aszalt gyümölcsöket hozzáadjuk és további 10 percig pároljuk fedő alatt. (Ha nagyon elfőne a víz, akkor lehet egy picit pótolni.)
Majd mézzel összekeverjük és még kb. 5-10 percig pirítjuk fedő nélkül.
Rizzsel tálaljuk.

Hozzávalók:
2 kisebb csirkemell
4 gerezd fokhagyma
3 tk. csirke fűszer
kb. 4 ek. olaj
10-15 dkg aszalt gyümölcs (barack, szilva)
2 ek. méz
2-3 dl víz


3 megjegyzés:

  1. Szia Évi, már délután írtam neked, de valahogy nem ment el. Egyszer csináltam ilyet tasakos porszósszal, finom volt, pedig nekem a méz egy kajában elég vad párosítás, mert nem vagyok oda érte. :-) Andi

    VálaszTörlés
  2. milyen gyönyörű ez a tányér :) (és a szósz is istenien hangzik, lehet, hogy kiötlök majd valamit a hús helyettesítésére)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Várom az ötleted! Én is kipróbálnám hús nélkül is. :)

      Törlés