2016. augusztus 29., hétfő

Tejszínes, cukkinis csirke tésztával

Edina, aki útitársunk volt Svájcban, egy klassz receptet ajánlott nekem. Elég volt annyi is, hogy ránéztem az ételfotóra, máris beindult a fantáziám. El is olvastam a receptet, mégis a saját képemre formáltam ezt a pasta-t. A végeredmény egy ízletes étel lett, amit felveszek a repertoáromba. :) Bár általában a hagyományos ételeinket szoktam újra és újra elkészíteni, az új találmányokat csak egyszer. Mert ugye hajt az alkotóvágy és mindig valami újon gondolkodok. De ez marad és máskor is elkészítem. :)
Ezt akkor főztem, amikor a Barbecue csirkés pizzát sütöttem, amihez a csirkemellből használtam egy keveset.

Elkészítése

Kevés zsiradékon elkezdjük dinsztelni a felaprózott hagymát, majd hozzáadjuk a felkockázott cukkinit és paradicsomot. Egy kicsit a zöldségeket is megfonnyasztjuk és hozzáadjuk a felkockázott/-csíkozott csirkemellet. Sóval, borssal ízesítjük és az egészet puhára pároljuk. Ha szükséges, tehetünk hozzá pici vizet, de úgyis fog levet ereszteni.
A végén hozzákeverjük a habtejszínt és kis kavarás mellett rotyogtatjuk még 2-3 percig.
A tésztát sós vízben kifőzzük.

Igen, habtejszínt használtam! :) Korábban azt hittem, hogy ez csakis desszertekhez használatos. Aztán utána olvastam, hogy egész nyugodtan lehet főzéshez is használni. És nem bántam meg! Sokkal krémesebb állagot kaptam, mivel 30% zsírtartalma volt. :) Árban sem volt jelentősen több, mint a főzőtejszín lett volna. Ezt biztosan rendszeresíteni fogom a konyhában. Próbáljátok ki Ti is sós ételekhez!

Hozzávalók:
2-3 ek. zsír/olaj
1 kisebb vöröshagyma
2 paradicsom
1 kisebb cukkini
kb. 30 dkg csirkemell
egy löttyintésnyi víz :)
200 ml habtejszín
só, bors
20 dkg tészta (nálam spenótos)

Oda kellene írnom, hogy hány főre való ez az adag. Inkább azt mondom, hogy én 2 főre főzök, de általában egy fél osztály is jól lakna a kajámmal. :) Most azt hittem, hogy milyen kis adagot is főztem... Kicsit féltem is, hogy nem lesz elég. Még egy kis adagot le kellett fagyasztani!!!!! :) Hát nem vagyunk díjbirkózók, az biztos. Nem eszünk rengeteget. :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése