2016. augusztus 29., hétfő

"Pásztorhajdina"

Sokat böngészek receptek között, így került a szemem elé a pásztortarhonya is. De mivel a tarhonyát nem szeretem, úgy gondoltam, hajdinával is el lehet készíteni. Végül is egy Évi-féle paprikás krumpli készült, kis hajdinával megbolondítva. :)
Így elsőre nem nagyon tudtam, mennyi hajdina is lenne az elég. Legközelebb akár több is mehet bele. Mivel van itthon más egyéb étel, amit én nem nagyon szeretek, így ezt most inkább csak magamnak készítettem, így azt a mennyiséget írom le.

Elkészítése

A felkockázott szalonnát és kolbászt zsírjára pirítom, majd hozzáadom a felaprózott hagymát, amit megdinsztelek benne. 
Teszek még bele felkockázott paprikát és paradicsomot, tehát egy lecsós alapot készítek. Ehhez hozzáteszem a felkockázott krumplit és a megmosott hajdinát, majd megszórom piros fűszerpaprikával és sóval ízesítem.
Főzés közben kevés vizet is adhatunk hozzá, ha a zöldségek nem eresztenek elég levet.
Az egészet fedő alatt puhára párolom.

A szalonna és hagyma kivételével pontosan lemértem a hozzávalókat, így most azt leírom Nektek. :) 

17 g hajdina
79 g paprika (2 kisebb)
76 g paradicsom (2 kisebb)
20 g kolbász (kb. 6-8 vékony karika, füstölt)
115 g krumpli
10-20 g szalonna (füstölt)
pici felaprózott hagyma
só, 1-2 kiskanál piros fűszerpaprika
pici víz


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése