2011. szeptember 12., hétfő

Pizza

Kicsit félve teszem fel ezt a pizza "művet", mert nem a legjobban sikerült alkotásom. Bár az ízével alapvetően nem volt gond, a szósz jól is sikerült. Csak hát az a fránya nyújtás. :) Még pár pizzát vagy valamit készíteni kell, mire belejövök A Szabályos nyújtásba. A dagasztást most kenyérsütőgép végezte helyettem.


Így készült

Egy deci langyos vízbe belemorzsoltam az élesztőt, és a tetejére szórtam egy evőkanál lisztet. Kb. 10 percig pihentettem. A kenyérsütő aljába beleöntöttem 2 deci langyos vizet, majd erre fél kg lisztet tettem, amit kis oregánóval elkevertem. Kis mélyedést belevájva beletettem az élesztőt, 1-2 teáskanál sót, és 5 evőkanál olajat. A dagasztó program 30 perces. Majd a tésztát 40 percig kelni hagytam. Ezután még kézzel kicsit gyúrtam rajta, cipó alakúra formáztam, és végül 8 közel egyforma darabra felvágtam. Ezeket a kis gombóckákat kinyújtottam. Se téglalap, se négyzet, se köralakja nem lett. Olyan felemás. :) 170 °C-ra előmelegített sütőben 10 percig sütöttem.

Szósz: 2 kisebb vöröshagymát aranysárgára pirítottam margarinon. Majd 2 apró kockákra felvágott paradicsomot tettem bele, 1-2 gerezd fokhagymát beledaraboltam és már amikor a paradicsom is megfonnyadt, 2 kis paradicsompürével elkevertem. Sóval és oregánóval ízesítettem.

Feltétnek mindenki azt tesz rá, amit szeret. Mi sonkát, sajtot (füstölt és sima), paradicsomot és padlizsánt tettünk rá, majd beraktuk a sütőbe kicsit grillezni.

Hozzávalók, tésztához:
fél kg liszt
2,5 dkg élesztő
1-2 teáskanál só
só, oregánó
3 dl víz
4-5 ek. olaj 

Szószhoz:
margarin
vöröshagyma
fokhagyma
paradicsom
paradicsompüré
só, oregánó
(Sajnos kicsit a széle megégett.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése