2012. szeptember 5., szerda

Üvegbe zárt bruschetta

Még sosem ettem bruschetta-t. Pedig nagy kedvencem a paradicsom. Az Erdélyi konyha c. magazin egy korábbi számában láttam meg a receptet. Tavaly nem tűnt fel, de tudtam, hogy idén el kell készíteni. :) Szerencsére Mamáéknál sok szép paradicsom termett ezen a nyáron is, így abból lehet ilyen finomságokat készíteni. :) A receptet úgy írom, ahogy az újságban volt, de (zárójelben) hozzáteszem az aprócska módosításainkat/tapasztalatainkat. Fél adagot készítettünk. Ki-ki kedve szerint csökkentheti, növelheti a hozzávalók mennyiségét. :)

Elkészítése

A hagymát felaprózzuk, és olajon addig dinszteljük, míg zsírjára sül. (Valahogy nem akart teljesen zsírjára sülni. Picike olaj maradt alatta, de szép, világos aranybarnás lett. :)) Majd hozzáadjuk a kockára vágott paradicsomot, és addig kavarjuk, míg elfő a leve. (1 óráig főztük-kavartuk, maradt alatta egy kevés lé. De úgy gondoltam, ennyi főzés már elég neki.) Főzés közben sóval, borssal, majoránnával, petrezselyemzölddel és bazsalikommal ízesítjük. (Recept szerint a végén ízesítjük, de szerintem így jobb volt.)
Végül üvegekbe töltjük, tetejére késhegynyi tartósítószert szórunk, lezárjuk és bedunsztoljuk (takaróba), hagyjuk kihűlni.
(Ha marad lé alatta, akkor próbáljuk úgy beletölteni az üvegbe, hogy inkább csak az "öregjét". A kimaradt "szószhoz" tésztát fogok főzni. :))

Hozzávalók:
2 kg paradicsom
0,5 kg hagyma
1 kk. szárított majoránna (most saját termés :))
egy kisebb marék friss bazsalikom
fél csokor petrezselyem zöld
só, bors (ízlés szerint)
olaj
szalicil

(Ízlés szerint fűszerezzük. Én csak úgy leírtam, amiből tudtam, hogy mennyi van benne.)

2 megjegyzés:

  1. Rajongunk érte,!De még csak friss paradicsomból, jó sok piritott fokhagymás bagettel,és sok bazsalikommal megszórva :)szoktam késziteni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most már én is nagyon kíváncsi vagyok, hogy milyen. Még lehet, kipróbálom friss paradicsomból is, amíg van. :)

      Törlés