2012. szeptember 30., vasárnap

Székely káposzta

Megkívántam a székely káposztát... :) Na, ezt se gondoltam volna 2-3 évvel ezelőtt, vagy akár korábban... Most a fő készítő Anya volt. Én ízesítettem, kavartam. Isteni finom. Fel is veszem a "Mit együnk?" füzetembe. :)

Elkészítése

Készítünk egy lecsós alapot. Olajon, kevés víz hozzáadásával megdinszteljük az apróra vágott hagymát, a felcikkezett paprikát és paradicsomot. Sóval, borssal, őrölt köménnyel ízesítjük. (Óvatosan, mert a káposzta is sós.) Majd megszórjuk piros fűszerpaprikával, és rátesszük a felkockázott húst. Fehéredésig pirítjuk a húst, és felöntjük vízzel. Miután félig megpuhult, hozzáadjuk az átmosott rizst, átmosott és kinyomkodott savanyú, apró káposztát. Felöntjük annyi vízzel, ami ellepi. Ha szükséges, akkor még ízesítjük sóval, delikáttal. Ha nagyon elfő a víz, akkor pótoljuk közben.
Az egészet teljesen puhára főzzük.
Külön tejfölt kínálhatunk hozzá.

Hozzávalók:
1 vöröshagyma
1 paprika
1 paradicsom
olaj
víz
2-3 kk. piros fűszerpaprika
só, bors, őrölt kömény, delikát
5 dkg rizs
50 dkg savanyú, apró káposzta
50 dkg (bőrös) malachús


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése